۲۶ درصد از سهم بازار آنلاین هدفون بی سیم به ایرپاد اپل تعلق دارد

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق مطالعات تحلیلگران بازار، اپل توانسته است بعد از عرضه ایرپاد بی‌سیم جدیدش، سهم زیادی از بازار آنلاین فروش هدفون‌ بی‌سیم را به خود اختصاص دهد.
تبلیغات

اپل در ۲۳ آذر، ایرپاد جدید خود را که از بلوتوث استفاده می‌کند، عرضه کرد. حال مشخص شده است که ۲۶ درصد از سهم بازار آنلاین هدفون‌ بی‌سیم به ایرپاد جدید اپل تعلق دارد که بیانگر فروش بالای این محصول است. این اطلاعات از منبع معتبری است که با این حساب می‌توان به صحت و دقت آن مطمئن شد.

در دسامبر سال ۲۰۱۵ نیمی از هدفون‌هایی که به‌صورت آنلاین در ایالات‌متحده آمریکا فروخته شده بودند، از قابلیت بی‌سیم بهره می‌بردند و این برای اولین بار بود که شاهد رشد چشمگیر این‌گونه از هدفون‌ها بودیم. در ماه گذشته این میزان رشد بیشتری کرده است و از هر ۴ هدفون که به‌صورت آنلاین در آمریکا فروخته شد، ۳ عدد از آن‌ها هدفون بی‌سیم بودند.

در کنار اپل، کمپانی‌هایی مانند سامسونگ نیز در این بازار سهم دارند. سامسونگ ایرباد بی‌سیم گیر آیکون ایکس را برای رقابت با ایرپاد اپل به بازار عرضه کرده است؛ اما اپل توانسته به لطف فروش میلیون‌ها واحد از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس که هر دو فاقد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هستند، به فروش ایرپاد جدید خود کمک کند.

هر کاربری که دارای آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس باشد، می‌تواند یک خریدار احتمالی ایرپاد محسوب شود. در ۲۳ آذر که ایرپاد جدید اپل عرضه شد، فروش هدفون‌ بی‌سیم نسبت به روزهای معمولی به ۱۰ برابر افزایش یافت. البته آن روزها مصادف با آغاز تعطیلات کریسمس بود که به فروش محصولات دیجیتالی کمک بسیاری می‌کرد.

قبل از عرضه ایرپاد ۱۵۹ دلاری، کمپانی Beats با سهم ۲۴.۱ درصدی از بازار آنلاین هدفون‌ بی‌سیم یکه‌تازی می‌کرد و کمپانی اپل در جایگاه دوم قرار داشت. البته این موضوع تا زمانی ادامه یافت که اپل هدفون‌ بی‌سیم ایرپاد را عرضه کرد و با فروش بالای این محصول توانست ۲۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست قرار گیرد. حال کمپانی Beats با سهم ۱۵.۴ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

در ادامه می‌توانید به نمودارهایی که به سهم هر یک از کمپانی‌ها از بازار آنلاین هدفون‌ بی‌سیم اشاره دارند، نگاهی بیندازید.

نمودار فروش هدفون های بی سیم در آمریکا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات