اچ تی سی یو پلی معرفی شد؛ بدنه‌ شیشه‌ ای و پردازنده‌ هلیو پی 10

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌تی‌سی از گوشی هوشمند U Play‌ با بدنه‌ی شیشه‌ای و پردازنده‌‌ی هلیو پی 10 رونمایی کرد.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی امروز دو گوشی هوشمند جدید به‌ خانواده‌ی محصولات خود اضافه کرد: اچ‌تی‌سی یو پلی و اچ‌تی‌سی یو اولترا. هر دو گوشی از فریم آلومینیومی و پنل پشت شیشه‌ای خمیده بهره می‌برند. این نوع طراحی برای اچ‌تی‌سی که معمولا گوشی‌های هوشمند خود را با بدنه‌ی آلومینیومی روانه‌ی بازار می‌کند، تا حدودی غیرعادی است. زیر پنل پشتی گوشی، لایه‌ای از کانی‌های رنگی به‌ کار رفته است که نور را به‌صورت زیبایی بازتاب می‌دهد و عمق بصری در گوشی ایجاد می‌کند؛ جلوه‌ای که اچ‌تی‌سی آن را «سطح مایع» می‌نامد و درخششی رنگین‌کمانی به گوشی می‌بخشد. اچ‌تی‌سی یو پلی همانند برادر بزرگ‌تر خود در چهار رنگ مشکی، صورتی، سفید و آبی روانه‌ی بازار خواهد شد.

اچ تی سی یو پلی

کلید‌های کنترل صدای اچ‌‌تی‌سی یو پلی یکپارچه هستند و به همراه کلید پاور گوشی در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار گرفته‌‌اند. این گوشی برخلاف محصولات پیشین اچ‌تی‌سی از اسپیکر‌های دوگانه بهره نمی‌برد و تنها اسپیکر آن به‌همراه پورت USB‌ نوع C و میکروفون، در بخش پایین فریم جای گرفته است. اچ‌تی‌سی در هر دو گوشی جدید خود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را حذف کرده‌است؛ هدفون این گوشی‌ها از طریق پورت USB-C به‌ آن‌ها متصل می‌شوند.

اچ تی سی یو پلی

نمایشگر اچ‌تی‌سی یو پلی از پنل IPS LCD‌ با ابعاد ۵.۲ اینچ و رزولوشن فول‌ اچ‌دی بهره می‌برد که توسط پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس از آن محافظت می‌شود. دوربین اصلی یو پلی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با f/2.0، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فوکوس خوکار تشخیص فاز (PDAF) بهره می‌برد. این دوربین به همراه فلش LED‌ از نوع Dual-Tone‌ در پنل پشت گوشی جای گرفته است. دوربین جلوی یو پلی ۱۶ مگاپیکسلی است و برای ثبت تصاویر بهتر در شرایط نوری نامناسب، از سنسور اولتراپیکسل با پیکسل‌های بزرگ‌تر بهره می‌برد. دوربین سلفی گوشی همانند دوربین اصلی از یک لنز f/2.0 با فاصله‌ی کانونی معادل ۲۸ میلی‌متر بهره می‌برد. هر دو دوربین برای بهبود رنج‌ داینامیکی از قابلیت HDR خودکار بهره می‌برند.

اچ تی سی یو پلی

حسگر اثر انگشت اچ‌تی‌سی یو پلی در پنل جلوی آن قرار گرفته است و با کلید هوم یکپارچه شده است، این گوشی همانند یو اولترا از کلیدهای ناوبری سخت‌افزاری بهره می‌برد. توان پردازشی گوشی یو پلی توسط پردازنده‌ی هلیو پی ۱۰ مدیاتک تأمین می‌شود. این پردازنده‌ هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 و واحد پردازش گرافیکی Mali-T860MP2 را به‌صورت مجتمع در بطن خود دارد. اچ‌تی‌سی در داخل گوشی یو پلی از باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است، این ظرفیت با توجه به ضخامت ۷.۹۹ میلی‌متری گوشی تا حدودی کم به‌نظر می‌رسد؛ چرا که رقبای این گوشی با ضخامت کمتر، باتری بزرگ‌تری در گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند.

اچ تی سی یو پلی

اچ‌تی‌سی یو پلی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ در نواحی منتخبی از دنیا و در دو نسخه‌ با حافظه‌ی رم ۳ یا ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت روانه‌ی بازار خواهد شد، قیمت نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی این گوشی ۴۴۰ دلار در نظر گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات