فروش محصولات اپل در سال جاری میلادی، از مایکروسافت پیشی خواهد گرفت

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دستگاه‌های هوشمند اپل مبتنی بر iOS و OS X در سال ۲۰۱۷، فروشی بیشتر از دستگاه‌های مایکروسافت که بر ویندوز مبتنی هستند، خواهند داشت.
تبلیغات

بر اساس اطلاعاتی که شرکت تحلیل اطلاعات گارتنر منتشر کرده است، فروش محصولات اپل در سال ۲۰۱۷ در زمینه دستگاه‌های هوشمند (که بر مبنای iOS و OS X کار می‌کنند) برای اولین بار از فروش دستگاه‌های هوشمند مایکروسافت (که بر مبنای ویندوز عمل می‌کنند) پیشی خواهد گرفت. گارتنر تخمین می‌زند که اپل به این روند تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داد و در نتیجه فروش بیشتری از مایکروسافت خواهد داشت. البته هر دو شرکت به خاطر کاهش فروش این دستگاه‌ها در سه سال متوالی لطمه دیده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشره از سوی موسسه گارتنر، این روند امسال برای شرکت اپل متوقف خواهد شد. 

a

این موسسه پیش‌بینی می‌کند که اپل در سال جاری ۱۸ میلیون دستگاه بیش از مایکروسافت به فروش برساند. همچنین این فاصله تا سال ۲۰۱۹ افزایش‌ خواهد یافت و به ۲۸ میلیون دستگاه خواهد رسید. رقابت ویندوز و iOS واقعا نشانگر نبردی نیست که اپل با آن رو به رو است. بلکه اگر بخواهید سیستم عامل متن‌باز اندروید را در این رابطه به‌حساب آورید، اندروید بسیار از اپل و ویندوز جلوتر است. در سال ۲۰۱۶ از میان ۲.۳ میلیارد دستگاه فروخته‌شده در سراسر جهان، تنها ۱۱.۲ درصد از آن‌ها مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز بودند.

apple vs microsoft

به‌طور کلی موسسه گارتنر، چشم‌اندازی از سال ۲۰۱۷ ترسیم می‌کند که در آن مقدار کلی فروش دستگاه‌های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۶ تغییر چندانی نخواهد داشت. این موسسه تا سال آینده میلادی یعنی سال ۲۰۱۸، انتظار رشد در این صنعت ندارد. همچنین این شرکت برای مایکروسافت ابراز امیدواری می‌کند که ویندوز ۱۰ موبایل که در گوشی‌هایی مانند الیت ایکس ۳ اچ‌پی استفاده می‌شود، بتواند توجه شرکت‌‌های دیگری که تجربه استفاده از ویندوز ۱۰ را در تولیدات لپ‌تاپ و دسکتاپ خود دارند نیز جلب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات