تصاویری از قاب گلکسی اس 8 فاش شد: جک ۳.۵ میلی متری هدفون و درگاه یو اس بی نوع سی

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی عکس‌های یکی از قاب‌های گلکسی اس ۸ سامسونگ منتشر شده است. با توجه به این تصاویر، گوشی یادشده مجهز به پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یو‌اس‌بی نوع سی (USB Type-C) خواهد بود.
تبلیغات

حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، در گوشی‌های هوشمند امروزی رفته‌رفته در حال رایج شدن است. طرفداران هدفون‌های بی‌سیم و بلوتوث هم اکنون بحث‌های زیادی در این مورد دارند که آیا سامسونگ در گوشی هوشمند پرچم‌دار بعدی خود یعنی گلکسی اس ۸، درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون را حذف خواهد کرد یا خیر. این موضوع از آنجا اهمیت می‌یابد که تاکنون شرکت‌های دیگر از جمله موتورولا، اپل و حتی اچ‌تی‌سی محصولاتی معرفی کرده‌اند که پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون از آن‌ها حذف شده است. موتو زد، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و اچ‌تی‌سی بولت از جمله گوشی‌های هوشمندی به شمار می‌روند که از درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون بی‌بهره‌اند.

چند هفته‌ قبل اخباری منتشر شد که بیان می‌کرد گلکسی اس ۸ احتمالا فاقد پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون خواهد بود. امروز یکی از افشاگران نام‌آشنا، Slashleaks تصاویری منتشر کرد که نشان می‌دهد پورت یادشده همچنان در کهکشانی بعدی سامسونگ وجود دارد. در عکس‌های یادشده، شاهد یک قاب محافظ برای گلکسی اس ۸ هستیم که با توجه به آن، می‌توان به تغییراتی در طراحی این محصول نسبت به گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج و نیز نوت ۷ پی‌ برد. اول اینکه در لبه‌ی سمت راست دستگاه سه دکمه‌ی فیزیکی قرار داده شده که دو عدد از این دکمه‌ها برای تنظیم بلندی صدا و دیگری دکمه‌ی پاور است. لازم به ذکر است که این طراحی، با تصاویر رندر یکی دیگر از قاب‌های گلکسی اس ۸  که قبلا منتشر شده، همخوانی دارد.

جایگاه دوربین با توجه به تصاویر مورد بحث تقریبا مثل مدل‌های قبلی پرچم‌داران سامسونگ در نظر گرفته شده است. در بالای دوربین نیز یک شیار به چشم می‌خورد که به‌احتمال زیاد جایگاهی برای قرارگیری سنسور سنجش ضربان قلب و فلش دوربین است. البته جایگاه این سنسور نسبت به گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج تغییر کرده است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این بخش نسبت به تصاویری که قبلا توسط Ghostek منتشر شده بود، کمی تفاوت دارد. شیار کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی در لبه‌ی بالایی گلکسی اس ۸ تعبیه شده و بنابراین احتمالا سامسونگ یکی از ویژگی‌های بسیار خوب گوشی‌های هوشمند یعنی امکان ارتقاء حافظه‌ی داخلی را برای این پرچم‌دار نیز در نظر گرفته است.

اما شاید جالب‌ترین موضوعی که با نگاه به تصاویر قاب جدید گلکسی اس ۸ متوجه می‌شوید، مربوط به لبه‌ی پایینی این محصول باشد. به نظر می‌رسد سرانجام شاهد استفاده از پورت یواس‌بی نوع سی در لبه‌ی پایینی گلکسی اس ۸ خواهیم بود. این درگاه برخلاف همیشه در مرکز لبه‌ی پایین نیست و در سمت راست این بخش تعبیه شده است. علاوه بر این در لبه‌ی پایینی دستگاه شاهد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستیم. اسپیکر گلکسی اس ۸ نیز در لبه‌ی پایینی و در سمت چپ این بخش قرار گرفته که از این بابت نسبت به پرچم‌داران سال ۲۰۱۶ سامسونگ تغییر کرده است.

باید گفت رندرهای منتشرشده توسط Ghostek با این تصاویر تفاوت دارند. به یاد داشته باشید که Ghostek همیشه تصاویر رندر را بر اساس شایعات و اطلاعات در دسترس ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد تصاویر جدید منتشرشده از قاب گلکسی اس ۸ توسط Slashleaks بیشتر به واقعیت نزدیک باشند. در هر صورت نمی‌توان در این لحظه با اطمینان در مورد صحت تصاویر مورد بحث صحبت کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات