اپل در آمریکا کامپیوتر می‌سازد

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل می‌خواهد در شهر میزا تولید سرور و دیتاسنتر را برای عرضه به کمپانی‌ها و مراکز مختلف آغاز کند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد در آمریکا تولید کامپیوترهای جدید را آغاز کند. البته این کامپیوترها از سری مک نیستند و قرار نیست در دسترس عموم قرار گیرند؛ بلکه اپل قصد دارد در کارخانه‌هایش ساخت سرور و دیتاسنتر را شروع و آن‌ها را به کمپانی‌های دیگر ایالات‌متحده عرضه کند. این کارخانه‌ها در شهر میزای آریزونا واقع شده‌اند.

برنامه اپل درواقع زمانی رسانه‌ای شده که فایل آن در شهر میزا به دولت ارائه شده است. اطلاعات موجود در فایل نشان می‌دهد که مقامات میزا به دنبال کسب مجوز برای اپل هستند تا بتواند در این شهر به تولید محصولاتش بپردازد که شامل مونتاژ سرور نیز می‌شود.

اپل در حال حاضر مجوز تولید اجزای لوازم الکترونیکی مصرفی در محدوده شهر میزا دارد، اما با مجوز جدید به این کمپانی اجازه داده خواهد شد تا بتواند قطعات مورد نیاز برای ساخت دیتاسنتر را به این شهر وارد کند و نیاز به پرداخت عوارض گمرکی نداشته باشد.

طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد از کارخانه‌های موجود در میزا برای تولید سرور استفاده کند تا نیازهای دیتاسنترهایی را که در سراسر ایالات‌متحده مانند سایت های کارولینای شمالی و اورگان، برآورده سازد. این پروسه باعث تقویت دیتاسنترهای اپل خواهد شد؛ زیرا به گفته فردی که با برنامه‌های اپل آشنایی دارد، مراکز دیگر می‌توانند سرورهای موردنیازشان را تولید کنند.

کمپانی اپل در گذشته کارخانه‌ای به مساحت ۱۱۰,۴۰۰ مترمربع را به کمپانی‌ای به نام GT اجاره داده بود که وظیفه ساخت صفحه نمایش‌هایی با پوشش محافظ یاقوت کبود را برای اپل بر عهده داشت. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ ورشکست شد و از آن زمان اپل از کارخانه موجود در شهر میزا به‌عنوان یک دیتاسنتر استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات