با ۱۵۰ میلیون کاربر روزانه، تبلیغات به بخش Stories اینستاگرام اضافه شد

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بخش Stories اینستاگرام از مرز ۱۵۰ میلیون کاربر روزانه گذشته؛ بنابراین اینستاگرام نمایش تبلیغات را در این بخش آغاز کرده است.
تبلیغات

اینستاگرام اعلام کرد که تعداد کاربران بخش استوریز این سرویس از مرز ۱۵۰ میلیون کاربر عبور کرده و از این‌رو این کمپانی نمایش تبلیغات شامل عکس و ویدیو‌های کوتاه را در این بخش آغاز کرده است. اینستاگرام بخش استوریز را از قابلیت مشابهی در اسنپ‌چت الهام گرفت. زمانی که اینستاگرام این بخش را در سرویس خود قرار داد، اسنپ‌چت روزانه میزبان بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر در بخش استوریز خود بود. با رسیدن به این آمار توسط اینستاگرام، این شبکه‌ی اجتماعی اضافه شدن تبلیغات را به Stories اعلام کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، در این بخش عکس‌هایی با طول ۵ ثانیه و ویدیوهایی با طول ۱۵ ثانیه با قابلیت رد شدن از آن‌ها برای کاربر نمایش داده خواهد شد. اینستاگرام همچنین امکان نمایش آمار و ارقام تحلیلی از بخش Stories در مورد میزان بازدید، تأثیرگذاری و همچنین عدم مشاهده برای اکانت‌های بیزینس را فراهم خواهد آورد.

به نظر می‌رسد نمایش تبلیغات در استوریز اینستاگرام برای درآمدزایی پس از پنج ماه از آغاز به کار این بخش، یک استراتژی ناپخته باشد و شتاب رشد تعداد کاربران این بخش از اینستاگرام را کاهش دهد. استوریز اینستاگرام در اکتبر سال ۲۰۱۶ به مرز ۱۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه رسید که بخشی از آن به دلیل قرار گرفتن بخش استوریز در بالای پنجره‌ی اصلی اینستاگرام بود.

اینستاگرام اواخر سال ۲۰۱۳ نیز با آغاز نمایش تبلیغات در فید اصلی تصاویر همین تعداد کاربر داشت، حال آنکه تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این کمپانی به ۶۰۰ میلیون و تعداد کاربران فعال روزانه‌ی آن به بیش از ۳۰۰ میلیون نفر افزاش یافته است.

سرویس تبلیغات در استوریز در چند هفته‌ی آینده پس از آزمایش، برای تمامی کاربران در دسترس خواهد بود. آمارهای ارائه‌شده توسط اینستاگرام نشان از این دارند که بیش از ۷۰ درصد کاربران اینستاگرام اکانت‌های بیزینس را دنبال می‌کنند و بیش از یک سوم استوری‌های دیده نشده نیز توسط حساب‌های کاربری بیزینس تولید می‌شوند، از این‌رو اینستاگرام به این نتیجه رسیده است که نمایش تبلیغات توسط اکانت‌های بیزینس نمی‌تواند کاربران را کلافه و مجبور به بستن اپلیکیشن اینستاگرام کند.

اینستاگرام هزینه‌ی سرویس تبلیغات را به ازای هر ۱۰۰۰ تأثیرگذاری محاسبه خواهد کرد، به‌طوری‌که تماشای یک استوری با هر زمانی به‌عنوان یک بازدید محاسبه خواهد شد. در فیس‌بوک تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی برای سه ثانیه به‌عنوان یک بازدید محاسبه می‌شود. اینستاگرام هنوز برنامه‌ای برای هدایت کاربران از طریق کلیک روی تبلیغات به سمت وب‌سایت مرجع تبلیغ دهنده ندارد، اما به گفته‌ی جیمز کوارلز، قائم‌مقام اینستاگرام، شاید در آینده چنین امکانی نیز فراهم شود.

کاربران تا زمانی که اقدام به مشاهده‌ی تصاویر و ویدیوهای دوستان خود به‌صورت پشت سرهم نکنند، تبلیغات را مشاهده نخواهند کرد، حال آنکه در صورت مشاهده‌ی استوری به‌صورت پشت سرهم، شاهد نمایش تبلیغات با قابلیت رد شدن در بین این استوری‌ها خواهند بود. سبک تبلیغات در استوریز اینستاگرام نیز کپی‌برداری از تبلیغات اسنپ‌چت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات