سهم اندروید نوقا از دستگاه‌های اندرویدی به ۰.۷ درصد رسید

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل بار دیگر لیست سهم نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید را منتشر کرد و در این لیست سهم اندروید نوقا افزایش یافته است.
تبلیغات

گوگل به‌صورت ماهانه آماری از سهم نسخه‌های مختلف اندروید در بازار را منتشر می‌کند. آماری که در این ماه منتشر شده است، حاکی از سهم ۰.۷ درصدی جدیدترین نسخه یعنی اندروید نوقا است. ۰.۵ درصد از این سهم متعلق به اندروید ۷.۰ و ۰.۲ درصد دیگر در اختیار اندروید ۷.۱ است. اندروید آب‌نبات چوبی یا Lollipop هنوز در صدر جدول قرار دارد و ۳۳.۴ دستگاه‌های اندروید به آن مجهز هستند.

رتبه بعدی متعلق به اندروید مارشمالو است که ۲۹.۶ درصد از بازار را در اختیار دارد و در رتبه سوم، اندروید محبوب کیت‌کت با ۲۲.۶ درصد قرار دارد. نکته جالب توجه این است که نسخه‌های Gingerbread و Ice Cream Sandwich هنوز با ۱ و ۱.۱ درصد در این لیست باقی‌ مانده‌اند. اندروید جلی‌بین نیز با سهم ۱۱.۶ درصد، در لیست این ماه قرار دارد.

آمار ماهانه سهم نسخه‌های مختلف اندروید، هر ماه میلادی در تاریخ دهم منتشر می‌شود. این آمار در هفت روز اول ماه از گوشی‌هایی که به پلی استور گوگل دسترسی دارند، جمع‌آوری می‌شود. نکته جالب در آمار این ماه، سهم ۰.۲ درصدی اندروید ۷.۱ است که تنها در گوشی‌های پیکسل گوگل عرضه شده است. البته تعدادی محصولات اندرویدی دیگر نیز وجود دارند که در حال آزمایش این نسخه هستند و یا هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده‌اند.

آمار اندروید

متاسفانه هنوز حدود یک چهارم از دستگاه‌های اندرویدی، از نسخه‌ی کیت‌کت استفاده می‌کنند که عمری بیش از ۲ سال و نزدیک به ۳ سال دارد. لالیپاپ نیز که درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است، عمری نسبتا زیاد دارد. در مجموع می‌توان گفت این دو نسخه نسبتا قدیمی، بیش از نیمی از دستگاه‌های اندرویدی را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به آمارهای منتشرشده، می‌توان به اهمیت ارائه بسته‌های امنیتی برای گوشی‌های اندرویدی پی برد. با توجه به این که تولیدکنندگان این محصولات، عجله‌ای برای عرضه نسخه‌های جدید برای گوشی‌ها ندارند، به نظر نمی‌رسد زمانی را شاهد باشیم که همه یا اکثر گوشی‌های اندرویدی به نسخه‌ی نهایی مجهز باشند. به همین دلیل عرضه بسته‌های امنیتی برای کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر با عمر ۲ تا ۳ سال استفاده می‌کنند، ضروری خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات