کاهش وزن ۴۲ درصدی درِ خودروها توسط شرکت مگنا

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
درهای خودرو جدید و سبک وزن شرکت مگنا می‌توانند تغییر زیادی در روند صنعت خودروسازی ایجاد کنند.
تبلیغات

شرکت مگنا اینترنشنال موفق به ساخت نوعی از درِ خودرو شده است که تقریبا نصف درهای رایج وزن دارد. این شرکت محصول جدید خود را در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ معرفی کرد.

شرکت مگنا در این رابطه می‌گوید این در‌ها را که کاهش وزن ۴۲.۵ درصدی دارند، با همکاری شرکت تأمین‌کننده‌ی اسپانیایی به نام گروپو آنتولین و گروه خودروسازی فیات‌کرایسلر ساخته‌‌ است. این طراحی، جزئی از پروژه‌ای است که تحت حمایت مالی دپارتمان انرژی ایالات متحده انجام می‌شود.

بعد از کنفرانس خبری شرکت مگنا، یان سایمونز، مدیر‌عامل دپارتمان‌های توسعه‌ی تجاری و تحقیق و توسعه‌ی این شرکت گفت این درها تا سه الی چهار سال آینده آماده‌ی تولید خواهند بود. به‌کارگیری این معماری و طراحی جدید، نیاز به معرفی مدل جدیدی از خودروها دارد.

وی در ادامه افزود: «این فناوری می‌تواند برای ۷۰ درصد از خودروهای سبک به کار گرفته شود و تنها محدود به مدل‌های فیات‌کرایسلر نیست. ما هیچ محدودیتی برای خود قائل نشده‌ایم و هیچ مانعی برای همکاری با شرکت‌ها و افراد مختلف وجود ندارد.»

همچنین توضیحاتی در رابطه با مفاهیم فیزیکی و هندسی ساخت این درها ارائه شد. سایمونز در این رابطه گفت: «این درها از جنس آلومینیوم هستند و در آن از لچکی‌های هوشمند و الکترونیکی استفاده شده است تا در مقدار وزن و تجهیزات به‌کار‌رفته صرفه‌جویی شود.»

شرکت مگنا در رابطه با فناوری تزریق پلاستیک اجزای داخلی درها این توضیح را داد که شرکت گروپو آنتولین از طریق استفاده از پلیمر‌ها در اجزای داخلی درها توانست مقدار وزن آن را به میزان ۷ درصد کاهش دهد. مگنا در رابطه با طراحی اجزای این درها و آزمایشات نمونه‌ی اولیه‌ی آن، با مهندسان شرکت فیات‌کرایسلر همکاری کرده است. تولید نمونه‌ی اولیه و بررسی عملکرد و آزمون‌های ایمنی آن نیز جزو گام‌های بعدی است.

در هنگام معرفی این محصول، شرکت مگنا به تجربه‌ی قبلی‌ خود با دپارتمان انرژی و شرکت فورد در سال ۲۰۱۴ نیز اشاره کرد. هدف این پروژه که خودروهای سبک چند-جنسی نام داشت، چگونگی طراحی اجزای خودرو با هدف سبک‌سازی کلی آن بود.

سایمونز در همین کنفرانس خبری گفت وزن کاهش‌یافته‌ی این درهای جدید می‌تواند کمک شایانی به کاهش مصرف سوخت و در نتیجه آلودگی هوا کند.

دفتر مرکزی شرکت مگنا در تورنتو است. این شرکت با فروش ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵، در جایگاه سوم بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات خودرویی جهان قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات