مایکروسافت به فروش گوشی های هوشمند لومیا تا پایان سال 2016 پایان می دهد

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طیف گوشی‌های سری لومیای مایکروسافت در ماه‌های اخیر شاهد حضور عضو جدیدی نبوده و بسیاری از شایعات نشان از پایان عمر گوشی‌های هوشمند ویندوزی دارد. حال اطلاعات برگرفته از یک منبع داخلی نشان از این دارد که مایکروسافت درصدد پایان دادن به فروش گوشی‌های هوشمند سری لومیا است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در ماه‌های اخیر گزینه‌ی جدیدی را به طیف گوشی‌های هوشمند سری لومیا اضافه نکرده است. بسیاری از کارشناسان در یک سال اخیر به این نکته اشاره کرده‌اند که ردموندی‌ها درصدد پایان دادن به تولید و عرضه‌ی این طیف از محصولات هستند، حال آنکه اطلاعات برگرفته از منابع داخلی گویای این موضوع است که مایکروسافت درصدد پایان دادن به فروش این سری از گوشی‌های هوشمند خود است. در حال حاضر سری لومیا تنها شامل چهار گوشی هوشمند لومیا ۵۵۰، لومیا ۶۵۰، لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال است.

در واقع مایکروسافت در حال حاضر محصولاتی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پایین رده، میان رده و پرچمدار در بازار دارد که تقریبا هیچ ویژگی جدید را در اختیار کاربرانشان قرار نمی‌دهند، هرچند لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال با بهره‌گیری از قابلیت کانتینوم می‌توانند تجربه‌ی استفاده از یک پی‌سی را از طریق بهره‌گیری از سخت‌افزار گوشی در اختیار کاربران قرار دهند.

یکی از کارمندان مایکروسافت که خواسته تا نامی از وی فاش نشود، اعلام کرده که این کمپانی در پی پایان دادن به فروش محصولات سری لومیا تا پایان سال جاری میلادی است. در واقع پایان فروش را باید پایانی بر تولید محصولات سری لومیا خواند که همین موضوع می‌تواند کاهش قیمت این سری از گوشی‌ها طی ماه‌های اخیر را توجیه کند. مایکروسافت با پایان تولید این گوشی در نظر دارد تا ماه دسامبر موجودی خود در انبارها را کاهش داده و به صفر برساند.

در کنار مایکروسافت که قیمت گوشی‌های هوشمند خود را کاهش داده، فروشگاهی چون آمازون نیز در برخی بازار‌ها قیمت گوشی‌های هوشمند ویندوزی از سری لومیا را کاهش داده است. همچنین باید به انتقال بخش نمایش گوشی‌های سری لومیا از فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت به محلی دیگر که سرراه بازدیدکنندگان نباشد اشاره کرد. مایکروسافت در آمریکا لینک مربوط به صفحه‌ی لومیا در وب‌سایت خود را برداشته و در برخی مناطق نیز عنوان لینک از لومیا را به ویندوزفون تغییر داده است.

البته این موضوع به معنای خروج مایکروسافت از بازار گوشی‌های هوشمند نیست، چراکه این کمپانی بروزرسانی ویندوز ۱۰ با نام RedStone 2 را با تمرکز روی گوشی‌های موبایل منتشر خواهد کرد. همچنین باید به مراسم معرفی محصولات این کمپانی نیز اشاره کرد. برای مثال مایکروسافت در اکتبر ۲۰۱۶ مراسمی را برگزار خواهد کرد که احتمالا طی آن شاهد رونمایی از سرفیس فون این کمپانی خواهیم بود. همچنین باید به مراسم دیگر این کمپانی در اوایل سال ۲۰۱۷ نیز اشاره کرد، حال آنکه برگزاری مراسمی برای رونمایی از یک محصول کمی دور از انتظار است، از این‌رو به نظر می‌رسد مایکروسافت سرفیس فون را به همراه محصولات دیگر در یک مراسم رونمایی خواهد کرد.

اسم بردن برخی کارکنان مایکروسافت از سرفیس فون عرضه‌ی محصولی با عنوان را بیش از پیش محتمل‌تر کرده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات