افتتاح بزرگ‌ ترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در نروژ

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
امروزه با افزایش تولید خودروهای الکتریکی در سراسر دنیا، ساخت ایستگاه­‌های شارژ عمومی نیز در دستور کار کشورهای مختلف قرار گرفته است. در همین راستا به تازگی بزرگ­‌ترین ایستگاه شارژ سریع در کشور نروژ افتتاح شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هفته‌­ی گذشته بزرگ­‌ترین ایستگاه شارژ سریع خودروهای الکتریکی در کشور نروژ افتتاح شد. به نقل از وب­‌سایت Green Car Reports، این ایستگاه جدید در شهر نبینز (Nebbenes)، در فاصله‌ی ۶۵ کیلومتری شمال اسلو، قرار دارد و قادر است هم‌­زمان به ۲۸ خودرو خدمات شارژ سریع ارائه دهد. شاید این رقم کوچک به‌­نظر برسد اما، طبق آمارهای رسمی دپارتمان انرژی آمریکا این تعداد از تعداد کل ایستگاه‌های عمومی شارژ سریع و استاندارد ایالت داکوتای شمالی و آلاسکا بیشتر است. همچنین این ۲۸ جایگاه شارژ، برابر نیمی از ایستگاه­‌های عمومی شارژ ایالات­‌هایی مانند آرکانزاس، مونتانا، وایومینگ و دلاویر است. در افتتاحیه‌­ی این ایستگاه ۱۵۰ نفر از صاحبان خودروهای تسلا به همراه خودروهایشان حضور داشتند که این موضوع مراسم افتتاحیه را جذاب‌­تر کرده بود.

بزرگ ترین ایستگاه شارژ

به‌دلیل پایین بودن بهای برق در کشور نروژ، دولت‌مردان این کشور اروپایی با ارائه‌­ی امکانات تشویقی نظیر عدم پرداخت عوارض جاده­‌ها، ثبت رایگان سند خودرو، عدم پرداخت مالیات برای خرید خودرو، استفاده رایگان از پارکینگ­‌های عمومی، شارژ رایگان خودرو در جایگاه­‌های عمومی و همچنین حمل و نقل آبی رایگان مردم را به خرید خودروهای الکتریکی تشویق می­‌کنند.

با انتشار برنامه­‌ی حمل­‌ونقل ملی این کشور برای سال­‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۹۰ در بهار سال جاری، انتظار می­‌رفت تا نروژ سیاست­‌های دیگری را نیز در راستای تشویق و یا اجبار به استفاده از خودروهای الکتریکی در پیش گیرد چراکه این برنامه به احتمال ممنوعیت استفاده از خودروهای گازسوز و بنزین‌­سوز طی دهه‌­ی آینده اشاره کرده بود. اما، ماه گذشته سخنگوی وزارت حمل­‌ونقل نروژ اعلام کرد که این کشور برنامه‌­ای برای اجرای این قانون ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات