آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از دیدگاه وبسایت اپل

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
چهارشنبه‌ی گذشته، اپل طی رویدادی در شهر سن‌فرانسیسکو از آیفون‌های جدید خود با نام‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس پرده‌برداری کرد. در این مقاله قصد داریم تا به قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید این گوشی‌های هوشمند بپردازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شب گذشته اپل در جریان رویداد اختصاصی خود که در تالاری در شهر سن‌فرانسیسکو برگزار شد، از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی کرد. آیفون‌های جدید از قابلیت‌هایی مانند سیستم جدید و پیشرفته‌ی عکاسی، توان پردازشی بالا، طول عمر باتری بیشتر، اسپیکرهای استریو، طیف رنگ گسترده‌تر نمایشگر، بدنه‌‌ی ضد آب و دو رنگ جدید مشکی مات و براق بهره می‌برند. آیفون‌های جدید اپل از تاریخ ۲۶ شهریور و در بیش از ۲۵ کشور دنیا عرضه خواهد شد.

تیزرهای تبلیغاتی اپل برای آیفون‌های جدید

سیستم دوربین جدید

دوربین آیفون‌ 7 و آیفون 7 پلاس، نسبت به نسل پیشین، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دستگاه در هر دو نسخه‌ی معمولی و پلاس از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم f/1.8 به همراه لنز ۶ عنصره امکان ثبت تصاویر و ویدئوهایی با رنگ‌های زنده و جزئیات بیشتر را فراهم می‌کند. ایفون 7 پلاس در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید عریضی که در آیفون 7 استفاده شده، از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر نیز بهره می‌برد که از نوع تله‌فوتو بوده و امکان بزرگنمایی اپتیکال دو برابری و بزرگنمایی دیجیتال ده برابری را فراهم می‌کند.

دوربین آیفون 7
دوربین آیفون 7 پلاس

دوربین دوگانه‌ی آیفون 7 پلاس امکان ثبت تصاویری با افکت عمق میدان را نیز فراهم می‌کند، به موجب این افکت، آیفون 7 پلاس قادر است تا تصاویری را ثبت کند که در آنها به کمک فناوری‌هایی مانند یادگیری ماشینی، بخش پس‌زمینه و پیش‌زمینه از هم جدا می‌شوند.

تغییرات دیگر دوربین شامل موارد زیر هستند:

  • پردازنده‌ی سیگنال جدید اپل، ظرف مدت ۲۵ میلی‌ثانیه، بیش از ۱۰۰ میلیارد پردازش را بر روی تصویر انجام می‌دهد که حاصل کار، تصاویر و ویدئوهایی باکیفیت است.
  • دوربین فیس‌تایم اچ‌دی جدید ۷ مگاپیکسلی با ثبت طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، فناوری پیکسل و لرز‌گیر اپتیکال تصویر، امکان ثبت تصاویر سلفی بهتری را فراهم می‌کند.
  • فلش جدید Quad-LED True Tone در حدود ۵۰ درصد بیشتر از نمونه‌ی به کار رفته در آیفون 6 اس است و حسگرهایی نیز برای شناسایی لرزش‌ نور در شب و مرتفع ساختن آن در تصاویر و ویدئوها در نظر گرفته شده است. 

توان پردازشی و عمر باتری بالاتر

تراشه‌ی انحصاری جدید اپل با نام A10 Fusion بسیار قدرتمند است و طولانی‌ترین عمر را نیز برای باتری یک آیفون فراهم می‌کند. تراشه‌ی A10 Fusion اکنون چهار هسته‌ای بوده و در آن دو هسته‌ی قدرتمند با توان پردازشی دو برابری نسبت به آیفون 6 با دو هسته‌ی کم‌مصرف با حداقل توان پردازشی یک‌پنجم دو هسته‌‌‌ی دیگر، یکپارچه شده‌اند.

آیفون 7 / iPhone 7

پردازنده‌ی گرافیکی نیز قدرتمند شده است و اکنون تا سه برابر سریع‌تر از نمونه‌ی به کار رفته در آیفون 6 بوده و مصرف انرژی آن نیز پنجاه درصد کمتر از این گوشی است. هر دو گوشی با ۲۵ باند LTE سازگار هستند و با پشتیبانی از استاندارد ارتباطی LTE Advanced نرخ دیتای ۴۵۰ مگابیت‌برثانیه را برای کاربران فراهم می‌کنند که سه برابر سریع‌تر از آیفون 6 است.

تجربه‌ی صوتی متفاوت

حجم صدای اسپیکرهای استریوی جدید، دو برابر نمونه‌ی به کار رفته در آیفون 6 اس است و داینامیک رنج صوتی گسترده‌تر و کیفیت مکالمه‌ی بالاتری را فراهم می‌کند. آیفون جدید همراه با هدفون‌ ایرپادی با سوکت لایتنینگ و مبدل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری عرضه می‌شود تا به این ترتیب امکان استفاده از هدفون دلخواه خود را داشته باشید.

آیفون 7 اسپیکر

ایرپاد، نام هدفون بی‌سیم جدید اپل است که با بهره‌گیری از تراشه‌ی Apple W1، امکان برقراری ارتباط بی‌سیم بهتر، کیفیت صدا و طول عمر باتری بالاتری را برای کاربران فراهم می‌کند. با دوبار تپ کردن بر روی این هدفون‌ها، امکان صحبت کردن با سیری، دستیار صوتی اپل نیز وجود دارد.

طراحی 

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در کنار رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رزگلد با دو رنگ جدید مشکی مات و مشکی براق نیز عرضه خواهد شد. رنگ مشکی مات آندیزه شده و رنگ مشکی براق نیز طی نه مرحله آندیزه شده و صیقل داده شده است تا رنگ حاصل، توزیع یکنواختی داشته باشد. اپل برای نخستین بار بدنه‌ی آیفون‌های خود را ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار طراحی کرده است.

آیفون 7 / iPhone 7

آیفون‌های جدید به روشن‌ترین و رنگی‌ترین صفحه‌نمایش رتینا اچ‌دی به کار رفته در تمام آیفون‌ها، تجهیز شده است و اکنون از طیف رنگی گسترده‌تر، رنگ‌هایی اشباع و مدیریت رنگ بهتری بهره می‌برد. کلید هوم آیفون‌ 7 و آیفون 7 پلاس دیگر فیزیکی نیست و با بهره‌گیری از یک موتور تپتیکی، بازخورد لامسه‌ای دقیق و سفارشی شده‌ای را فراهم می‌کند.

iOS 10

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به همراه نسخه‌ی دهم از iOS، سیستم عامل موبایل اپل، عرضه خواهند شد. در این نسخه از iOS بهبودهای صورت گرفته شامل مواردی همچون تغییر در بخش پیام‌رسان، سازگاری سیری با اپلیکیشن‌های دیگر، راهکارهایی جدید برای تعامل با اپ‌ها و استفاده از تاچ سه بعدی و بازطراحی اپ‌هایی همچون نقشه، فوتوز، اپل موزیک، اخبار و هوم، است. سیستم عامل iOS 10 همچنین برای توسعه‌دهندگان فرصت بهره‌گیری از کتابخانه‌ (API) سیری، نقشه، فون و پیام‌رسان را جهت توسعه‌‌ی اپلیکیشن‌های باکیفیت‌تر، فراهم کرده است.

قیمت و زمان عرضه

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، رزگلد و مشکی مات، تحت مدل‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی، نسخه‌ی با رنگ مشکی براق صرفا تحت مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت پایه‌ی ۶۴۹ دلار از طریق وب‌سایت اپل، اپل استورها، واسطه‌های مجاز اپل و شبکه‌های منتخب در دسترس خواهد بود.

قیمت آیفون 7 پلاس مشکی براق
دانگل آیفون 7

ایرپاد، هدفون بی‌سیم جدید اپل به همراه کیس شارژ از ماه اکتبر و با قیمت ۱۵۹ دلار از طریق وب‌سایت اپل و اپل استورها عرضه خواهد شد. ایرپادهای مجهز به پورت لایتنینگ و مبدل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلیمتری علاوه‌بر آنکه در جعبه‌ی گوشی‌ها تعبیه خواهد شد، به صورت جداگانه و با قیمت به ترتیب ۲۹ و ۹ دلار از طریق وب‌سایت اپل و اپل استورها در دسترس خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات