اپلیکیشن My Backup: پشتیبان گیری از تمام داده های مهم در اندروید - زوم اپ

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
My Backup اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید از بخش‌های مختلف گوشی خود فایل پشتیبان تهیه کنید. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

احتمالا برای شما هم بارها پیش آمده است که به طور ناخواسته یا بروز مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اطلاعات مهم خود را از قبیل عکس، شماره یا‌... از دست بدهید. اگر تجربه‌ی چنین مشکلی را داشته باشید قطعا موافق این موضوع خواهید بود که از دست رفتن اطلاعات شخصی یکی از بدترین مشکلاتی است که می‌تواند در دنیای صفر و یک به وجود بیاید. با وجود آنکه حتی در صورت بروز این اتفاق می‌توان به کمک اپلیکیشن‌های ریکاوری و بازیابی فایل بخشی از فایل‌های از دست رفته را بازیافت کرد اما با این حال پیشگیری بهتر از درمان است. وقتی صحبت از پیشگیری در زمینه‌ی از دست رفتن اطلاعات می‌شود نام اپلیکیشن‌های پشتیبان گیری خودنمایی می‌کند. اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند از تمامی موارد مهم گوشی موبایل مانند شماره تلفن‌ها و‌... فایل پشتیبان تهیه کنند تا در صورت از دست رفتن آن‌ها، بتوانید به سرعت و با خیالی آسوده آن‌ها را Restore کنید. My Backup یکی از بهترین گزینه‌های موجود در زمینه‌ی تهیه‌ی فایل پشتیبان است که در دو نسخه‌ی رایگان و پولی منتشر شده است و نسخه‌ی رایگان در این پست خدمت شما معرفی خواهد شد.

اپلیکیشن My Backup تولید و منتشر شده است تا یک ابزار همه فن حریف باشد. فرمت‌ها و فایل‌ها و دیتاهایی که توسط این برنامه قابل پشتیبان گیری هستند مثال زدنی بوده و می‌توان به نوعی آن را یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های پشتیبان گیری به حساب آورد. عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های موسیقی، فایل نصبی اپلیکیشن‌ها، شماره تلفن‌ها، پیامک‌ها و حتی موارد بسیار جزئی‌تری همچون بوکمارک‌های مرورگر، آلارم، تنظیمات گوشی، لیست تماس‌ها و‌... آیتم‌هایی هستند که توسط این برنامه قادر به تهیه‌ی فایل پشتیبان از آن‌ها خواهید بود. اگر از گوشی‌های روت شده نیز استفاده می‌کنید می‌توانید حتی از دیتای برنامه‌ها نیز فایل پشتیبان تهیه کنید. پشتیبان گیری از دیتای یک برنامه به این معنا است که برای مثال اگر از دیتای بازی Angry Birds فایل بکاپ تهیه کنید زمانی که مجددا اقدام به Restore کردن آن می‌کنید می‌توانید بازی را از همان مرحله‌ای که ذخیره کرده‌اید ادامه دهید. در My Backup می‌توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار و زمان بندی شده از موارد مورد نظر شما فایل پشتیبان تهیه کند. با قرار دادن این بخش روی حالت "روزی یک بار" می‌توانید یک بار برای همیشه خیال خود را در رابطه با فایل‌های مهم راحت کنید.

از آنجایی که نگهداری فایل‌های پشتیبان در گوشی موبایل، به دلیل احتمال بروز مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری امری عاقلانه نیست دو حالت بسیار مهم و با ارزش در My Backup تعبیه شده است تا بتوانید فایل‌های پشتیبان خود را در جایی غیر از گوشی موبایل ذخیره کنید. حالت اول پشتیبان گیری OTG است. به این معنا که می‌توانید یک فلش مموری را به گوشی خود متصل کنید و مکان ذخیره‌ی فایل‌های پشتیبان را روی آن تنظیم کنید که البته برای این کار گوشی موبایل شما باید از ویژگی OTG پشتیبانی کند. حالت دوم نیز ذخیره‌ی فایل‌های پشتیبان در فضای ابری است که شاید برای موارد حجیمی همچون عکس‌ها و‌... چندان مناسب نباشد اما می‌تواند مکانی امن و دائم برای مواردی همچون شماره تلفن‌ها، پیامک‌ها و‌... باشد. برای دانلود نسخه‌ی رایگان این برنامه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • امکان پشتیبان گیری از عکس و فایل
  • امکان پشتیبان گیری از برنامه و دیتا (در صورت روت)
  • امکان پشتیبان گیری از پیامک و شماره تلفن ها

نکات منفی

  • ظاهر نه چندان جذاب و به روز برنامه

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات