نوکیا: بدافزارهای موبایلی نیمه اول سال ۲۰۱۶ دو برابر شده‌اند

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نوکیا به تازگی در گزارش خود که در مورد بدافزارهای مخصوص گوشی‌های هوشمند منتشر شده اعلام کرده است که تعداد این بدافزارها در سال ۲۰۱۶ دو برابر شده است. در ادامه‌ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در چند سال گذشته، گزارش‌های مربوط به مشکلات امنیتی نرم‌افزاری دستگاه‌های موبایلی، به امری عادی مبدل شده است. باید گفت این مورد یک مشکل بزرگ برای بازار گوشی‌های هوشمند نیز محسوب می‌شود‌.

البته فقط دستگاه‌های اندرویدی نیستند که هدف هکرها قرار گرفته‌اند، همانطور که اکثر گزارش‌ها نیز تایید می‌کنند، این سیستم عامل به دلیل داشتن بزرگترین جامعه آماری استفاده کننده، به عنوان یک هدف مشخص برای بسیاری از بدافزارها تلقی می‌شود.

نوکیا

اولین گزارش شش ماهه‌ی نوکیا در مورد بدافزارها مشخص کرده که این موارد امنیتی فقط گوشی‌های اندرویدی را تحت تاثیر قرار نداده، و در واقع همه گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های دیگر نیز هدف این بدافزارها قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش نوکیا، بدافزارهای موبایلی در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ رشد عجیب ۹۶ درصدی داشته‌اند و بیشترین میزان این رشد در ماه آوریل بوده است. اساسا می‌توان گفت مشکلات امنیتی‌ نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند در شش ماهه‌ی اول سال میلادی جاری، نسبت به بازه‌ی زمانی شش ماهه‌ی دوم در سال ۲۰۱۵ حدودا دو برابر شده است.

نوکیا

علاوه بر این بیش از ۷۸ درصد از کل مسائل امنیتی مربوط به شبکه‌های موبایلی، گوشی‌های هوشمند را هدف قرار داده است. علاوه بر این در گزارش مورد بحث به این نکته نیز اشاره شده که پلتفرم اندروید بیشتر از سایر پلتفرم‌های موبایلی مورد هدف بدافزارها قرار گرفته و در واقع حدود ۷۴ درصد از بدافزارها برای سیستم‌عامل موبایلی گوگل تولید شدند.

گزارش‌ها حاکی است بیشترین میزان آلوده شدن گوشی‌ها در ماه آوریل سال میلادی جاری بوده و در واقع در این ماه از هر ۱۲۰ گوشی‌ هوشمند، یکی مورد به بدافزارهای موجود، آلوده بوده است.

افزون بر آنچه گفته شد نوکیا اعلام کرده که تعداد بدافزارهای موجود در دیتابیس این شرکت به ۷۵ درصد رسیده و در واقع تعداد این بدافزارها از ۵.۱ میلیون در ماه دسامبر ۲۰۱۵ به ۸.۹ میلیون در ماه جولای ۲۰۱۶ رسیده است.

سه مشکل امنیتی بسیار خطرناکی که توسط شرکت نوکیا شناسایی شده، Uapush.A، Kasandra.B، و SMSTracker نام دارند. این سه بدافزار در مجموع، حدود ۴۷ درصد از کل مشکلات امنیتی نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند را ایجاد کرده‌اند.

برای اطلاع بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که موارد اعلام شده در گزارش شرکت نوکیا بر اساس داده‌های سیستم امنیتی Nokia NetGuard Endpoint بدست آمده است. این سیستم امنیتی در حال حاضر روی بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه هوشمند مختلف از جمله موبایل، تبلت، رایانه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بد افزارهای گوشی های هوشمند

نظر شما در این مورد چیست؟ چه راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از گسترش بد افزارهای مخصوص گوشی‌های هوشمند می‌شناسید؟ لطفاً راهکارهای مورد نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات