احداث شعب ۳ بانک خصوصی ایرانی در شهر مونیخ آلمان

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سه بانک خصوصی ایرانی قرار است در شهر مونیخ ایالت باواریا آلمان، شعباتی را احداث کنند که هدف از این کار کمک به برقراری همکاری شرکت‌های آلمانی با شرکت‌های ایرانی است. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

طبق گزارشی که در روزنامه مونشنر مرکور منتشر شده است سه بانک ایرانی از وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان خواسته‌اند تا بتوانند شعباتی را در شهر مونیخ احداث کنند. با انجام این کار به برقراری همکاری میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی کمک خواهد شد.

السی ایگنر، وزیر اقتصاد ایالت باواریا (بایرن) در مصاحبه‌اش به روزنامه مونشنر مرکور گفته است که بانک‌های خاورمیانه، پارسیان و سینا، سه بانک خصوصی ایرانی هستند که توانسته‌اند از بانک مرکزی ایران برای احداث شعبات برون مرزی تاییدیه دریافت کنند.

ایگنر یکی از اعضای محافظه‌کار اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن بوده که برای دومین بار در طول سال ۲۰۱۶ به تهران سفر کرده است. وی در مصاحبه خود با روزنامه مونشنر مرکور گفته است:

روابط همکاری میان کمپانی‌های موجود در ایالت بایرن با ایران اغلب به شکست منجر می‌شد زیرا یکی از سدهای موجود بر سر راه آن‌ها، مشکلات متعدد در فرایند پرداخت و امور مالی بود. به همین دلیل است که ما اجازه احداث شعباتی از بانک‌های ایرانی در مونیخ را داده‌ایم تا بتوانیم به اقتصادمان کمک کنیم. این کار به شرکت‌های کوچک و متوسط ما کمک خواهد کرد تا بتوانند در آینده همکاری‌های بیشتری با شرکت‌های ایرانی داشته باشند.

کمپانی‌های اروپایی متعددی از این موضوع رضایت ندارند که با وجود برداشته شدن تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، باز قادر به برقراری رابطه با شرکت‌های ایرانی نیستند زیرا مشکلات مالی متعددی وجود داشته و بانک‌های غربی نیز به دلیل ترس از مجازات آمریکا به دلیل برقراری ارتباط با شرکت‌ها یا افرادی که در لیست تحریم آمریکا قرار دارند قدمی برای رفع این مشکلات برنمی‌دارند.

در زمان تحریم‌های یک جانبه، کمپانی‌های ایرانی از روش‌هایی مختلفی برای ارسال پول استفاده می‌کردند که با مشکلاتی مانند افزایش هزینه‌ها، زمان‌بر بودن و گاهی اوقات ناامنی همراه بود.

ایگنر در مصاحبه خود گفته است که حال بانک‌های ایرانی می‌توانند از کمک‌های حرفه‌ای برای احداث دفاتر در مونیخ برخوردار شوند. وی به صادرات محصولات و همکاری‌هایی در زمینه مهندسی، خودرو، هوا و فضا، تکنولوژی محیط‌زیست، فناوری پزشکی و ساخت دارو با ایران ابراز علاقه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات