تماشا کنید: تاثیر سطح‌های مختلف آلودگی نوری بر روی آسمان

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
محققان گفته‌اند که علت دیده نشدن ستاره‌ها در شب هنگام، آلودگی نوری است. قصد داریم با تصاویر ثبت شده از سطوح مختلف آلودگی نوری با این پدیده بیشتر آشنا شویم. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

وقتی شهرنشین‌ها برای مسافرت به مناطق روستایی می‌روند یکی از مواردی که آنها را غافلگیر می‌کند، درخشیدن ستارگان در آسمان است، آسمانی که در کلان شهر به دلیل آلودگی نوری، ستاره‌ها را مستتر ساخته است.

مانند هر آلودگی، آلودگی نوری نیز سطوح مختلف دارد با این تفاوت که هرچه سطح آلودگی بیشتر شود ما از دیدن ستارگان بیشتری در آسمان محروم خواهیم شد و تنها می‌توانیم تعداد کمی از ستارگان را مشاهده کنیم.

سریرام مورالی قصد دارد با تصاویر مختلفی که ثبت کرده به ما نشان دهد که سطوح مختلف آلودگی نوری به چه صورت بوده و چقدر از آسمان را می‌تواند مستتر سازد. در تصاویر می‌توان ۸ سطح مختلف از آلودگی نوری را مشاهده کرد که از یک بیابان با کمترین سطح آلودگی شروع شده و به سطح ۸ که یک کلان شهر است می‌رسد.

باید گفت در سطح ۸ تنها چند ستاره را می‌توان مشاهده کرد و این در حالی است که سطح ۱، اوج زیبایی هستی را به رخ می‌کشد. زیبایی که برای شهرنشینان بیشتر شبیه به یک تابلو نقاشی بوده و تقریبا دست نیافتنی است.

آلودگی نوری
آلودگی نوری
آلودگی نوری
آلودگی نوری
آلودگی نوری
آلودگی نوری
آلودگی نوری
آلودگی نوری

در ادامه می‌توان ویدیویی از این پدیده مشاهده کرد که بهتر از تصاویر بیانگر آلودگی نوری است:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات