پتنت سامسونگ برای گوشی هوشمندی که اندروید و ویندوز را همزمان اجرا می کند

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگرچه سامسونگ در حال حاضر بیشتر مشغول جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ است، اما این شرکت کره‌ای برنامه‌های جدید دیگری نیز در سر دارد. بر اساس یک پتنت جدید که از این شرکت بدست آمده، ظاهرا این غول کره‌ای قصد دارد تا گوشی‌هوشمندی تولید کند که هر دو سیستم‌عامل ویندوز و اندروید را به طور همزمان اجرا می‌کند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از اهداف سامسونگ با نگاه به پتنت جدید این شرکت مشخص می‌شود که احتمالا مربوط به یک گوشی‌هوشمند عجیب با دو سیستم‌عامل اندروید و ویندوزفون است. به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد گوشی‌هوشمندی از سری گلکسی را معرفی کند که قادر به اجرا کردن دو سیستم‌عامل اندروید و ویندوز به صورت همزمان است.

در حالی که این اولین تلاش شرکت یاد شده نیست که به منظور حضور در دو بازار مختلف اندروید و ویندوز صورت می‌پذیرد، اما مشکلاتی که در پتنت تبلت Ativ Q باعث شد تا این محصول در سال ۲۰۱۳ عرضه نشود، حالا مجددا با یکسری اصلاحات باز گشته است.

در هرحال، ظاهرا سامسونگ کار خود را انجام داده و این بار پتنتی را ثبت کرده که به همین دلیل احتمال دیدن یک گوشی‌هوشمند که در واقع نسخه‌ای از تبلت Ativ Q است وجود دارد و در آینده‌ای نزدیک چنین دستگاهی را خواهیم دید.

بسیار جالب است که بفهمیم جابجایی بین دو سیستم‌عامل ویندوز و اندروید تا چه میزان به درستی انجام می‌شود. این موضوع وقتی بیشتر جذاب می‌شود که می‌دانیم این اولین باری است که سامسونگ قصد دارد تا یک دستگاه با سیستم‌عامل دوگانه تولید کند. 

این پتنت به تازگی به صورت عمومی منشتر شده، اما در واقع مربوط به ماه می ۲۰۱۵ است. در مورد سخت‌افزار نمونه‌ی اولیه این محصول هنوز نمی‌توان هیچ موردی را بیان کرد، اما بر اساس طرح‌ها به نظر می‌رسد رابط کاربری این محصول چیزی بین تاچ‌ویز یوایکس و مترو یو‌آی باشد. همانطور که می‌دانید این دو رابط کاربری در واقع نسخه‌ی جدید و بهینه‌ شده‌ی رابط‌ کاربری انحصاری سامسونگ برای اندروید و مایکروسافت برای ویندوز هستند.

بر همین اساس، اگر روزی شاهد عرضه‌ی چنین گوشی‌هوشمندی باشیم، در واقع می‌توان گفت این محصول یک دستگاه پیچیده خواهد بود و باید از نظر سخت‌افزاری بتواند منابع لازم برای اجرای هر دو سیستم‌عامل را بخوبی در دسترس داشته باشد. اگر از جمله افرادی هستید که به هر دو سیستم‌عامل مورد اشاره نیاز دارید، شاید چنین محصولی به کار شما بیاید. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این پتنت را مشاهده کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات