وزیر ارتباطات: برخورد حذفی و مقابله با شبکه‌ های اجتماعی جوابگو نیست

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش حمایت از توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی اعلام کرد که آن اندیشه‌ای که کارش برخورد حذفی و مقابله با شبکه‌های اجتماعی بود عملاً جوابگو نیست و مردم نیز با این تفکرات همراهی نمی‌کنند.
تبلیغات

محمودواعظی در همایش حمایت از توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی گفت: «ما باید با شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای نوین برخورد تعاملی داشته باشیم و به این موضوعات توجه بیشتری کنیم.»

وزیر ارتباطات اعلام کرد: «ما در دولت اعتقاد نداریم که این پدیده‌ها نقص و تهدید ندارد بلکه معتقدیم که آنها فرصت و تهدید را با هم به همراه دارد و باید فرصت‌ها را افزایش و تهدیدها را کاهش دهیم.»

واعظی افزود: «جامعه‌ی ما مواجه با شبکه‌های اجتماعی وارداتی خارجی است. چند مورد هم نیست که مسیر جلوی آن را ببندد و با بستن یکی، هزاران شبکه‌ جدید را خواهیم دید.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «دسترسی آزاد به اطلاعات حقوق مردم است و ما نمی‌توانیم حقوق مردم را جدی نگیریم. ما هیچ محدودیتی برای محتویات شبکه‌های اجتماعی قرار نداده‌ایم.»

او بیان کرد: «یک اکثریتی از ایرانیان می‌خواهد در جهت پاکی شبکه اجتماعی، احترام به اخلاق رعایت شود. ما به جای مسدودسازی، پالایش هوشمند را جایگزین کردیم تا محتویات مثبت و مفید شبکه‌های اجتماعی فدایی ۵درصد محتویات نادرست این شبکه‌ها نشود.»

واعظی تأکید کرد: «متأسفانه عده‌ای به اشتباه فکر می‌کنند که در استفاده از شبکه‌های خارجی تحت نظر نیستند و در شبکه‌های اجتماعی داخلی تحت نظرند. در صورتی که هیچ نظارتی بر موارد استفاده کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیست مگر به دستور قضایی. به عنوان یک فرد آگاه بگویم که نظارت بر رفتار مردم در شبکه‌های اجتماعی مانند تلفن و سیم‌کارت است و دستگاه‌هایی امنیتی هیچ تفاوتی قائل نیستند. پس مردم از نظارت بر این شبکه‌ها خیال‌شان راحت باشد.»

واعظی توضیح داد: «ما سیاست‌مان حمایت از بخش خصوصی برای شبکه‌های اجتماعی است و دولت را موظف به ساخت و توسعه‌ی شبکه اجتماعی نمی‌دانیم.»

او گفت: «در چین بیشتر امورشان حتی سرویس‌ بانکی در بستر شبکه‌ اجتماعی ویچت انجام می‌‌شود. چرا ما این شبکه اجتماعی بومی را نداشته باشیم؟»

وزیر ارتباطات اعلام کرد: «هر کس برای دریافت تسهیلات شبکه‌های اجتماعی به ما مراجعه می‌کند از او اطمینان و تضمین می‌خواهیم که آن شبکه توانایی جذب حداقل ۱۰ تا ۲۰ میلیون نفر را داشته باشد چون مردم فقط یکبار حاضر به است شبکه‌های اجتماعی هستند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات