اپل به دلیل مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت 7، میزان تولید آیفون 7 را افزایش داده است

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که احتمالا می‌دانید سامسونگ تصمیم گرفت تا برای حل مشکل مربوط به باتری گلکسی نوت ۷ این محصول را جمع‌آوری کرده و پس از رفع مشکل مجددا به بازار عرضه کند. به همین دلیل و از آنجا که آیفون ۷ نیز قرار است به زودی معرفی شود، اپل میزان تولید این محصول را افزایش داده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

پس از گزارش مشکلاتی که از جانب ۳۵ نفر از دارندگان گلکسی نوت 7 منتشر شد، سامسونگ تصمیم به جمع‌آوری این محصول گرفته تا پس از رفع مشکل مربوط به باتری و انفجار گوشی، آن را مجددا عرضه کند. با توجه به همین موضوع، عرضه‌ی اولیه‌ی گلکسی نوت ۷ چه از نظر عمومی و چه از نظر اقتصادی، فقط مدت کوتاهی طول کشید. بر اساس برخی از تحلیل‌ها، این مشکل برای کمپانی یاد شده چیزی در حدود یک میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت. در شرایطی که سامسونگ هنوز این مورد را اعلام نکرده که جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ چه میزان هزینه‌ی اضافی برای این شرکت خواهد داشت، اما رئیس بخش کسب و کار موبایل این غول کره‌ای، Koh Dong گفته: «هزینه‌ای که این مورد برای سامسونگ در بر داشته بسیار زیاد است.»

البته این مشکل باعث شده تا فرصت بسیار مناسبی برای اپل ایجاد شود، بخصوص اینکه کوپرتینونی‌ها هم اکنون در حال آماده شدن برای معرفی و عرضه ی آیفون ۷ هستند. بر اساس گزارشی که از جانب Digitimes منتشر شده، اپل در طی چند روز گذشته به تامین‌کنندگان قطعات آیفون ۷ اعلام کرده که میزان تولید خود را تا ۱۰ درصد افزایش دهند.

در یک گزارش  بر اساس میزان تقاضا، گفته شده که اپل همچنان در مورد جایگزینی آیفون‌های جدید با آیفون‌های کنونی کاربران مثبت‌نگر بوده چراکه بنا به اعلام منابع، اپل پیش‌بینی کرده که عرضه‌ی آیفون‌های جدید در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ در حدود ۶۰ درصد میزان عرضه‌ی این محصول در سال گذشته و در بازه‌ زمانی مشابه بوده است.

آیا افزایش ۱۰ درصدی تولید آیفون‌های امسال با موضوع مشکل پیش آمده برای گلکسی نوت ۷ سامسونگ مرتبط است؟ این موضوع کاملا امکان‌پذیر است بخصوص اینکه بسیاری از دارندگان گلکسی نوت ۷ حالا در دوره‌ی انتظار به سر می‌برند تا دستگاهی جایگزین برای آن‌ها ارسال شود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، اپل قصد دارد تا آیفون ۷ را در روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) معرفی کند و بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که بسیاری از علاقمندان به خرید گلکسی نوت ۷ به دلیل مشکلات مربوط به باتری این محصول از خرید آن صرف‌نظر گرده و منتظر معرفی و عرضه‌ی نسل بعدی آیفون‌های اپل هستند.

بر اساس آنچه در شایعات اخیر مربوط به آیفون ۷ بیان شده و مطابق با تحقیقی که توسط Ming-Chi Kuo و در هفته‌ی گدشته انجام شده، برخی از مشخصات بسیار جذاب آیفون‌های جدید اپل اعلام شده است. از حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی بیشتر گرفته تا گزینه‌هایی که کیفیت نمایشگر این محصول را افزایش می‌دهند، و نیز ویژگی‌ّ صوتی آیفون ۷ باعث شده تا این محصول یک گوشی‌هوشمند بسیار مورد انتظار محسوب شود. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات