با سیستم آیرودینامیک فعال مرسدس بنز AMG GT R آشنا شوید

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز AMG GT R با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵۷۷ اسب‌بخاری دارای دو توربوشارژر و بدنه‌ی ساخته شده توسط کمپانی Heaven، یکی از پیشرفته‌ترین سوپراسپرت‌های جهان است که از سیستم آیرودینامیک فعال بهره می‌برد. حال سرپرست دپارتمان آیرودینامیک AMG، گوستاوو استرادا در جزئیات بیشتری را در خصوص نحوه‌ی کار کیت آیرودینامیکی فعال این خودرو ارایه داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در جلو خودروی مرسدس بنز AMG GT R و زیر سپر آن، اسپلیتر فیبر کربنی و فعال تعبیه شده است که در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به‌طور خودکار تغییر زاویه می‌دهد. سیستم آیرودینامیکی فعال، نیروی لیفت اکسل جلو را با برگرداندن اثر ونتوری کاهش می‌دهد. میزان این کاهش بسیار شگفت‌انگیز است؛ ۵۰ درصد در حداکثر سرعت خودرو. بالانس بین نیروی لیفت و نیروی رو به پایین باعث می‌شود AMG GT R سریع‌تر عمل نموده و در سرعت‌های بالا به‌راحتی بتوان آن‌ را کنترل کرد. فیبر کربن فعال موجود در زیر گلگیرهای جلو نیز به‌همراه دو مجرای هوای عمودی استفاده شده‌اند تا هوای خنک بیشتری به ترمزها ارسال کنند.

اثر ونتوری همان کاهش فشاری است که سیال یا هوایی که از مسیری باریک عبور می‌کند، با آن مواجه می‌شود. نام آن به خاطر فیزیکدان ایتالیایی، جیووانی باتیستا ونتوری (۱۷۴۶-۱۸۲۲) نام‌گذاری شده است.

در قسمت عقب خودرو، یک دیفیوزر بزرگ جلب توجه می‌کند که بر حسب نوع جاده و سرعت، جریان هوا را بهینه کرده و پایداری اکسل عقب را افزایش می‌دهد. در ادامه شما را به تماشای ویدیوی تشریح آیرودینامیک فعال مرسدس بنز AMG GT-R دعوت می‌کنیم.

 دانلود

مرسدس AMG GT R قدرتمندترین خودروی اسپرت در خانواده‌ی AMG تا به امروز است که پیشرانه‌ی ۴ لیتری ۸ سیلندر به همراه دو توربوشارژر خود را از برادرش AMG GT S را به ارث برده و قادر به تولید ۵۷۷ اسب‌بخار است که تقریباْ ۷۴ اسب از GT S بیش‌تر است. در مقایسه با GT S گشتاور آن ۷۰۰ نیوتن‌متر است که رشدی ۵۰ واحدی را نشان می‌دهد. شتاب صفر تا صد آن ۳.۶ ثانیه به ثبت رسیده است که نشان می‌دهد ۰.۲ ثانیه از GT S سریع‌تر است و حداکثر سرعتی معادل ۳۱۸ کیلومتر در ساعت دارد.

در کنار اسپویلرهای اضافی، رنگ سبز منحصر به‌ فرد آن، کمک به زیبایی هر چه بیش‌تر آن کرده است که نام آن سبز جهنمی AMG است. همچنین از موارد جدید این خودرو می‌توان چرخ‌های آلیاژی سبک‌وزن، ترمزهای اصلاح شده، سیستم تعلیق و نسبت فرمان و در نهایت باله‌ی ثابت بزرگ واقع در قسمت عقب و جلوپنجره‌ای که وارث اتومبیل مسابقه‌ای W194 300SL Gullwing در سال ۱۹۵۴ است، را نام برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات