موسس پروژه Ara با همکاری Nexpaq در حال ساخت گوشی هوشمند ماژولار است

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پروژه‌ی آرا که هدف آن ساخت یک گوشی‌هوشمند ماژولار بود، در چند سال اخیر توسط گوگل به فعالیت خود ادامه می‌داد. اما سرانجام اعلام شد که گوگل کار روی این پروژه را متوقف کرده است. حالا گزارش جدیدی منتشر شده که بر اساس آن، موسس پروژه‌ی یاد شده اعلام کرده که با همکاری شرکت Nexpaq در حال کار روی یک گوشی‌هوشمند ماژولار است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در چند روز گذشته اتفاقات مهمی در دنیای گوگل رخ داد و در همین چند روز اخیر گزارش‌های زیادی در مورد این شرکت منتشر شده است. یکی از مورد توجه‌ترین اخباری که در مورد گوگل منتشر شده، مربوط به پروژه‌ی آرا (Project Ara) است. این خبر فقط در مورد فعالیت‌های زیاد صورت گرفته در پروژه یاد شده نبود، بلکه انتظار می‌رفت به زودی اولین محصول مصرفی و نهایی گوشی‌هوشمند ماژولار گوگل سرانجام معرفی شده و روانه‌ی بازار شود. اما در کمال تعجب غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی به طور کامل کار روی پروژه‌ی آرا را متوقف کرد.

در ابتدا این خبر فقط در حد یک شایعه بود و اطلاعاتی که در این مورد منتشر شد، از جانب منابع نزدیک به رویتز بدست آمده بود. با این وجود دیروز اولین تاییدیه‌ی رسمی گوگل در مورد متوقف ساختن کامل پروژه Ara اعلام شد. اینکه آیا متوقف شدن پروژه‌ی مورد بحث یک اقدام موقت است یا خیر، موردی است که هنوز دقیقا مشخص نیست و برای فهمیدن آن چاره جز صبر کردن نداریم. هر چند که این خبر به این معنی نیست که در کل پروژه‌ی گوشی‌هوشمند ماژولار دیگر ادامه نخواهد یافت. در حقیقت پس از چند گزارشی که در مورد متوقف ساختن این پروژه اعلام شد، وب‌سایت 9to5 Google در گفتگو با Dan Makoski که موسس پروژه آرا و رئیس طراحی ATAP گوگل است، موضوع بسیار جالبی را مشخص کرد. اول اینکه Makoski به این نکته اشاره کرده که چقدر از متوقف شدن کار روی پروژه‌ی آرا متاسف است و نه فقط برای کسانی که انتظار عرضه‌ی یک گوشی‌هوشمند از جانب این پروژه را به بازار داشتند، بلکه برای توسعه‌دهندگانی که مشغول کار روی چنین محصولی بودند. البته Makoski به این موضوع هم اشاره کرده که به تصمیم گرفته شده توسط گوگل و Rick Osterloh ایمان دارد.

اما در مورد آینده‌ی سیستم ماژولار، Makoski یاد آور شده که اطمینان دارد گوشی‌های هوشمند ماژولار روانه‌ی بازار خواهند شد. بخشی از اطمینان Makoski به این دلیل است که وی در پایان گزارش منتشر شده تایید کرده که هم اکنون با همکاری Nexpaq همچنان در حال کار بر روی ساخت یک گوشی ماژولار است. گفته شده که این محصول فقط جنبه‌ی تست و توسعه نداشته و قرار است به زودی روانه‌ی بازار شود. اما اگر از شنیدن احتمال عرضه‌ی یک گوشی‌هوشمند ماژولار جدید از جانب Nexpaq هیجان زده شده‌اید باید اشاره کنیم که متاسفانه Makoski هیچ جزئیاتی را در مورد این محصول اعلام نکرده و قیمت آن یا اینکه چه بخش‌های ماژولاری خواهد داشت نیز مشخص نیست. با این وجود ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که شرکت Nexpaq سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی کار روی سیستم‌های ماژولار دارد. بخصوص لوازم جانبی ماژولاری که قبلا این شرکت برای گوشی‌های هوشمند تولید کرده و هم اکنون نیز در دسترس مشتریان قرار گرفته‌اند باعث می‌شود تا احتمال عرضه‌ی یک گوشی ماژولار توسط این کمپانی بیشتر شود. 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سرانجام شاهد عرضه‌ی یک گوشی ماژولار همانند آنچه هدف پروژه‌ی آرا بوده خواهیم بود؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات