IFA 2016: جهش در سطح هوشمندی لوازم خانگی شارپ

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی شارپ که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در دنیا است به برلین آمده تا در نمایشگاه IFA 2016 شرکت کند. با توجه به محصولات این کمپانی و ادعاهای آن، به نظر می‌رسد لوازم خانگی شارپ بسیار هوشمندتر از قبل شده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی شارپ به تمامی مجموعه‌ی نسل اول لوازم خانگی هوشمند خود حداقل یک ویژگی هوشمند و منحصر به فرد بخشیده است که فراتر از نمایش محتوا با اعلان‌های ساده و دکمه‌ای برای کنترل از راه دور برای خاموش و روشن کردن دستگاه است. این کمپانی در نمایشگاه IFA 2016‌ در برلین از یک اجاق گاز جدید، یخچال، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی رونمایی کرد. تمامی این دستگاه‌ها مجهز به اتصال وای‌فای هستند که فراتر از اصول اولیه‌ی کارکرد این دستگاه‌ها یعنی بررسی وضعیت اولیه و زدن دکمه‌ی شروع است.

این لوازم خانگی که حوزه‌ی هوشمند نسل بعد نامیده می‌شوند، اصول اولیه را به خوبی انجام می‌دهند و به شما نیز اجازه می‌دهند که تنظیمات یا چرخه‌های عملکردشان را از راه دور کنترل کنید. البته این محصولات فعلا به صورت رسمی برای عرضه در بازار آمریکا در نظر گرفته نشده‌اند. عرضه‌ی این محصولات در اروپا از پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود و اگر فروششان راضی‌کننده باشد، ممکن است پس از مدتی نه‌چندان طولانی راهی سفری به سرزمین‌های آن سوی اقیانوس شوند.

خطوط تولید دستگاه‌های هوشمند جدید شارپ عبارتند از:

  • اجاق گاز: اجاق گاز Love2Cook شارپ با بیش از ۱۵۰ دستور پخت مختلف به شما کمک خواهد کرد. این محصول دارای یک بررسی کننده‌ی دما است که به شما اجازه می‌دهد از راه دور غذای خود را چک کنید. اگرچه این‌ها منحصر به فردترین ویژگی‌های یک اجاق گاز هوشمند در دنیا نیستند، اما اگر به خوبی به کار گرفته شوند می‌توانند برای آشپزهای تازه‌کار بسیار راهگشا باشند. قیمت این محصول ۵۵۰ یورو، ۷۲۰ دلار آمریکا یا ۹۶۰ دلار استرالیا خواهد بود.
  • ماشین ظرفشویی: ماشین ظرفشویی هوشمند شارپ نسبت به سایر محصولات این کمپانی برایمان جالب‌تر است، البته گمان نمی‌کنم این امر به خاطر تعداد زیاد ماشین‌های ظرفشویی باشد که تا به حال بررسی کرده‌ایم. زمانی که چرخه‌ی شست و شوی ظرف‌ها تمام شود، درب این ماشین ظرفشویی به صورت خودکار باز می‌شود. این کار برای خروج فوری بخار و خشک‌شدن سریع‌تر ظرف‌ها انجام می‌شود. برنامه‌ی مخصوص این ماشین ظرفشویی نیز برای یک ماشین ظرفشویی بسیار قدرتمند است و به شما اجازه می‌دهد که یک عملیات بی‌ سر و صدا را آغاز کنید. این محصول ۶۴۹ یورو، ۸۵۰ دلار آمریکا یا ۱۱۳۰ دلار استرالیا قیمت دارد.
  • یخچال فریزر: یخچال فریزر دو درب فرانسوی هوشمند شارپ به شما اجازه می‌دهد که تنها با استفاده از یک برنامه، هرکدام از حفره‌های دستگاه را به یخچال یا فریزر تبدیل کنید. هنگامی که با مواد غذایی زیاد در راه خانه هستید، می‌توانید با استفاده از برنامه‌ی مذکور، فریزر را از راه دور در حالت سرد فوق سریع قرار دهید. درصورتی که به تعطیلات رفته‌اید و فراموش کرده‌اید یخچال خود را بر روی حالت روز تعطیل قرار دهید، می‌توانید این کار را از راه دور انجام دهید. این یخچال فریزر ۱۷۹۹ یورو، ۲۳۶۰ دلار آمریکا یا ۳۱۴۰ دلار استرالیا قیمت خواهد داشت.
  • ماشین لباسشویی: ماشین لباسشویی هوشمند شارپ به شما اجازه می‌دهد که از راه دور سرعت چرخش دستگاه را تنظیم کرده یا دمای آب چرخه‌ی شستشو را تغییر دهید. بسیاری از افراد نیاز چندانی به مدیریتی تا این حد دقیق بر روی عملیات شستشوی لباس‌های خود ندارند، اما افرادی که تمایل زیادی به مدگرایی دارند، آینده را بیشتر درک می‌کنند. انتظار داریم این ماشین لباسشویی با قیمت ۶۴۹ یورو، ۸۵۰ دلار آمریکا یا ۱۱۳۰ دلار استرالیا عرضه شود.

نظر شما در مورد لوازم خانگی هوشمند جدید شارپ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات