تماشا کنید: تاثیر پشتیبانی از API ولکان در گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش لانچر تاچ ویز مبتنی بر Vulkan API را با ادعای بهبود مصرف باتری و افزایش عملکرد نمایش داد. گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به عنوان اولین گوشی‌های هوشمند سامسونگ این بروزرسانی را هفته‌ی گذشته دریافت کردند. بروزرسانی جدید قابلیت‌های خارق العاده‌ای را به پرچمداران سامسونگ می‌بخشد که در ادامه شماری از آن‌ها را مشاهده خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ماه آوریل و همزمان با برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ در سن‌فرانسیسکو، این کمپانی از نسخه‌ی جدید لانچر تاچ ویز که مبتنی بر API‌ ولکان توسعه یافته، رونمایی کرد. کره‌ای‌ها مدعی شدند که با بهره‌گیری از این لانچر مصرف باتری کاهش یافته و عملکرد گوشی بسیار افزایش می‌یابد. ساموسنگ وعده داد که گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج اولین گوشی‌های هوشمند این کمپانی خواهند بود که لانچر تاچ ویز مبتنی بر ولکان را دریافت خواهند کرد، حال آنکه هفته‌ی گذشته همزمان با آخرین روزهای ماه آگوست، بروزرسانی جدید همراه که پشتیبانی از API‌ ولکان بود با پچ امنیتی برای گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج منتشر شد و هنوز خبری از رابط کاربری تاچ ویز مبتنی بر ولکان نیست.

ولکان یک API گرافیک سه بعدی است که بصورت پیش فرض توسط اندروید ۷ نوقا پشتیبانی می‌شود و کنترل مستقیم و بیشتری را روی پردازنده‌ی گرافیکی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که همین ویژگی باعث افزایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای بصورت ملموس در گوشی‌های هوشمند می‌شود. کارکرد API‌ ولکان برای اندروید مشابه کارکرد Metal در iOS است.

همانطور که اشاره کردیم هنوز خبری از تاچ ویز مبتنی بر ولکان نیست، حال آنکه بسیاری از پیشرفت‌های پردازش گرافیکی که با استفاده از ولکان در بازی‌ها رخ می‌دهد، به وجد آمده‌اند. در جریان برگزاری نمایشگاه E3 سامسونگ تفاوت در اجرای بازی Need for Speed را از نظر جلوه‌های بصری در گلکسی اس ۷ با پشتیبانی از ولکان نمایش داد که بسیار تاثیرگذار بود. مقایسه‌ی دو نسخه از گلکسی اس ۷ که تنها یکی از ولکان پشتیبانی می‌کند به روشنی تفاوت بین قابلیت‌های پردازش گرافیکی را نمایش می‌دهد. البته با وجود دریافت بروزرسانی برای پشتیبانی از ولکان توسط گلکسی اس ۷، این ویژگی‌ها باید در توسعه‌ی بازی‌ها نیز مدنظر باشد.

در ادامه می‌توانید ویدیوهایی را از تفاوت بین دو نسخه از گلکسی اس ۷ با پشتیبانی از ولکان مشاهده کنید.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات