مقایسه زومیت از دوربین ال جی وی 20 با گلکسی اس 7

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی توجه ویژه‌ای روی دوربین گوشی اکسپریا XZ داشته و حسگر ۲۳ مگاپیکسلی مورد استفاده روی این گوشی را دلیلی برای تبدیل ایکس زد به بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند می‌داند. اما از طرفی بسیاری در حال حاضر و البته قبل از عرضه‌ی پرچمدار سونی دوربین گلکسی اس 7 را در بین گوشی‌های هوشمند بهترین می‌دانند. در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده‌ی اختصاصی و مقایسه آن با گلکسی اس ۷ را مشاهده کنید.
تبلیغات

اکسپریا ایکس زد سونی پرچمدار جدید سونی است که دوربین آن نقطه توجه شرکت ژاپنی بوده است. سونی مدعی است دوربین این گوشی در بین گوشی‌های هوشمند بهترین است. از طرفی گلکسی اس ۷ نیز یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین گوشی‌های موجود در بازار دارد. در ادامه این دو گوشی را در شرایط مختلف به چالش خواهیم کشید تا مشاهده‌ای بین آن دو داشته باشیم.

برای آنکه بتوانید مقایسه را در قالب ملموس‌تری مشاهده کنید، از ابزار تازه‌ای استفاده کردیم تا از طریق گرفتن و رها کردن ماوس (Drag and Drop) بتوانید بین تصاویر گرفته شده توسط اکسپریا ایکس زد و گلکسی اس ۷ حرکت کنید. در تمام تصاویر اکسپریا ایکس زد در سمت چپ و گلکسی اس ۷ در سمت راست قرار دارد. 

آزمایش اول

این آزمایش در محیط داخلی و نور کم مصنوعی گرفته شده است. عکس گرفته شده توسط گلکسی اس ۷، شارپ‌تر، با رنگ‌های زنده‌تر است؛ اما رنگ‌ها در اکسپریا ایکس زد طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و جزئیات تصویر نیز بهتر به تصویر کشیده شده‌اند.

نمونه تصویر دوربین اکسپریا ایکس زد
نمونه تصویر دوربین گلکسی اس 7

آزمایش دوم

آزمایش دوم نیز در محیط داخلی با نور کم مصنوعی گرفته شده است. در این آزمایش گلکسی اس 7 تصویر شارپ‌تر و با وضوح بالاتری را ثبت کرده است اما بار دیگر رنگ‌ها در اکسپریا ایکس زد طبیعی‌تر هستند:

عکس اکسپریا XZ
نمونه تصاویر اکسپریا ایکس زد

آزمایش سوم

آزمایش سوم در محیط خارجی و با نور مناسب گرفته شده است. هر دو دوربین تصویر خوبی را ثبت کرده‌اند، اما با وجود شارپ کردن بسیاری که در عکس ثبت شده توسط گلکسی اس ۷ شاهد آن هستیم، دوربین این گوشی رنج داینامیک بهتری نسبت به اکسپریا ایکس زد دارد.

نمونه تصاویر اکسپریا ایکس زد
نمونه تصویر گلکسی اس 7

آزمایش چهارم

 آزمایش چهارم هم در محیط داخلی با نور نسبتا مناسبی گرفته شده است. در این تصویر نیز اشباع بودن رنگ‌ها در گلکسی اس ۷ مشخص است و رنگ‌ها در اکسپریا ایکس زد طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

نمونه تصاویر اکسپریا ایکس زد
نمونه تصاویر گلکسی اس 7

نظر شما در باره‌ی دوربین اکسپریا ایکس زد و مقایسه‌ی آن با گلکسی اس ۷ چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات