هیوندای سانتافه با قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
این هیوندای سانتافه‌ی تیونینگ شده قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار دارد.
تبلیغات

اگر تاکنون نام Bisi Ezerioha را نشنیده‌اید پس حتما با شرکت تیونینگ وی نیز آشنایی ندارید. او یک شرکت تیونینگ خودرو به نام Bisimoto دارد و به کار تقویت خودروها و افزایش بسیار زیاد قدرت آن‌ها مشغول است. تیم او تاکنون بر روی خودروهای محتلفی از جمله پورشه و مینی ون‌ها کار کرده‌اند. حالا آن‌ها به سراغ هیوندای رفته‌اند و یک خودروی بسیار جذاب و البته غیر ضروری را تولید کرده‌اند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا با هیوندای سانتافه‌ی Bisimoto آشنا شوید. 

این یک هیوندای سانتافه با یک پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل به حجم ۳.۳ لیتر است. اما با تغییرات عظیمی که در این پیشرانه صورت گرفته است قدرت آن به ۱۰۴۰ اسب بخار رسیده است و مجموعه‌ی انتقال قدرت آن نیز به نوع دیفرانسیل عقب تغییر یافته است. بله درست شنیدید، آن‌ها یک هیوندای سانتافه‌ی محرک عقب با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده اند. 

بیسی و تیمش پیشرانه‌ی سانتافه را تحت تقویت کامل قرار داده اند. آن‌ها سیستم الکترونیکی جدیدی را به این خودرو افزوده‌اند که با اضافه کردن دو عدد توربوشارژر و اینترکولر این کار میسر شده است. تغییرات دیگر این خودرو شامل استفاده از سیم‌کشی حفاظت شده، سیستم سوخت‌رسانی جدید، میل سوپاپ و سوپاپ‌های جدید و حتی ارتقای پیچ‌ها می‌شود. در این خودرو هر چیزی که امکان تعویض و تقویت داشته مورد ارتقا قرار گرفته است. 

این سانتافه به یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی اسپرت متعلق به هویندای جنسیس کوپه مجهز شده است. فلایویل این خودرو نیز از جنس آلومینیوم بوده و در آن صفحه کلاچ ضخیم‌تری مورد استفاده قرار گرفته است. بیسیموتو سپس به سراغ ارتقای دیفرانسیل رفته است و آن را با نمونه‌ی مورد استفاده در هیوندای Equus تعویض کرده است. قسمت عقب شاسی این خودرو نیز تقویت شده است و اکسل و شفت‌های جدیدی در بخش عقب استفاده شده اند. این سانتافه در انتها به کمک فنرهای ساخت KW مجهز شده است. 

اضافه کردن این میزان قدرت به یک خودرو نشان می‌دهد که بیسیموتور به خوبی کار خود را بلد است و به همین خاطر نیز برای همخوانیی با قدرت بالای خودرو، همه‌ی بخش‌های سانتافه را مورد ارتقا قرار داده است. 

این خودرو که سانتافست (Santa Fast) نام دارد از یکم تا چهار نوامبر در نمایشگاه SEMA لاس‌وگاس به نمایش در خواهد آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات