اسمارت‌های الکتریکی در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۷

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
مطالعه 5 دقیقه
اسمارت از اتومبیل‌های فورتو، فورتو کابریوله و فورفور الکتریکی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد.
تبلیغات

مدل‌های الکتریکی اسمارت فورتو، فورتو کابریوله و فورفور رونمایی شدند. گفته شده است که شعاع حرکتی و قابلیت حرکتی این خودروها افزایش یافته و زمان شارژ کردن باتری ها نیز نسبت به نسل قبل به طرز چشمگیری کاهش یافته است. در ادامه همراه زومیت باشید.

اسمارت

اسمارت با بهینه سازی مجموعه فنی مدل های الکتریکی خود جان تازه ای به این مدل‌ها بخشیده است. بسیاری از قسمت‌های فنی این خودروهای الکتریکی با خودروی رنو Zoe مشترک است و سیستم شارژ باتری‌ها نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته است. اسمارت این مدل‌های  الکتریکی خود را در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ رونمایی کرد و برنامه ریزی شده است تا در اواسط سال ۲۰۱۸، این خودروها به بازار انگلیس راه پیدا کنند. قیمت این خودروها هنوز اعلام نشده است اما مرسدس بنز به طور رسمی اعلام کرده است که ارزان‌ترین مدل از بین این سه خودرو مدل الکتریکی فورتو است که ۲۰ هزار پوند قیمت خواهد داشت. این مدل به سیستم شارژ سریع ۲۲ کیلوواتی مجهز است و ۴۵۰۰ پوند از قیمت آن را نیز دولت پرداخت می‌کند.

اسمارت

بخش فنی این سه خودرو را یک سیستم نیرو محرکه الکتریکی تشکیل می‌دهد که با همکاری کمپانی مالک اسمارت یعنی مرسدس بنز و گروه رنو نیسان ساخته شده است. این مجموعه فنی کاملا مشابه با نمونه‌ی مورد استفاده در رنو Zoe است. این مجموعه از یک الکتروموتور سه فاز سینکرونایز در بخش عقبی خودرو استفاده می‌کند که در کارخانه رنو در Cleon فرانسه ساخته شده است و می‌تواند ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۹ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. قدرت این مجموعه فنی جدید ۵ اسب بخار و ۲۹ نیوتون متر از مجموعه فنی قبلی این سه مدل اسمارت قدرتمندتر است. این مجموعه فنی همچنین ۷ اسب بخار و ۵۹ نیوتون متر قدرتمندتر از الکتروموتور مورد استفاده در رنو Zoe محرک جلو است.

اسمارت

انرژی الکتریکی مورد نیاز برای حرکت این خودروها در یک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۱۷.۶ کیلووات ساعت ذخیره می‌شود. این باتری در کف خودرو جاسازی شده است. این باتری همچنین در حدود ۴ کیلووات ساعت کوچکتر از باتری مورد استفاده در رنو Zoe است. این باتری توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه دایملر به نام آکوموتیو (Accumotive) که در آلمان مستقر است ساخته شده است.

اسمارت

نیروی این الکتروموتور توسط یک جعبه دنده‌ی تک سرعته به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. اسمارت ادعا می‌کند که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این مدل‌ها به ترتیب ۱۱.۵، ۱۱.۸ و ۱۲.۷ ثانیه برای مدل‌های فورتو، فورتو کابریوله و فورفور است. حداکثر سرعت این مدل‌ها در نسل قبلی معادل ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت بود اما در مدل‌های جدید حداکثر سرعت خودروها به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده است. اسمارت مدعی است که  شعاع حرکتی این خودروها نسبت به نسل قبلی ۱۴ کیلومتر افزایش پیدا کرده است و در تست‌های انجام شده در اروپا توانسته‌اند به شعاع حرکتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر دست پیدا کنند. البته وزن بیشتر مدل‌های فورتو و فورفور الکتریکی سبب شده تا شعاع حرکتی آن‌ها با چند کیلومتر کاهش به ۱۵۱ کیلومتر برسد.

اسمارت

اسمارت برای مدل های ۲۰۱۷ این سه خودرو دو نوع سیستم شارژ کاملا متفاوت را طراحی کرده است. سیستم استاندارد که در بازار انگلیس از نخواهد شد می‌تواند باتری‌ها را در ۲.۵ ساعت شارژ کند. سیستم قدرتمندتر ۲۲ کیلووات ساعتی که در بازار انگلیسی عرضه خواهد شد می‌تواند باتری‌ها را در عرض ۴۵ دقیقه شارژ کند.

اسمارت

میزان شارژ باتری‌ها می‌تواند با استفاده از نرم افزار Smart Control بر روی گوشی هوشمند مالک خودرو نشان داده شود. از دیگر امکانات این نرم افزار این است که راننده می‌تواند از قبل و در زمان شارژ شدن باطری‌ها سیستم تهویه متبوع خودرو را تنظیم کند. نسل سوم اسمارت‌های فورتو، فورتو کابریوله با یک پیشرانه سه سیلندر بنزینی توربو شارژر دار به حجم ۸۰۰ سی سی نیز تولید می‌شوند که در کارخانه اسمارت در هومباخ فرانسه به تولید می‌رسند. اسمارت فورفور الکتریکی در کارخانه‌ی Novo Meso رنو در اسلوونی به تولید می‌رسد. این کارخانه همچنین مدل‌های رنو توینگو و کلیو او را نیز تولید می‌کند.

اسمارت

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات