هیوندای RN30 معرفی شد؛ ورود به قلمرو خودروهای اسپرت

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
مطالعه 5 دقیقه
هیوندای در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ از اولین خودروی اسپرت خود با برند N رونمایی کرد. این خودروی مفهومی RN30 نام دارد.
تبلیغات

هیوندای مدتی است که با معرفی و عرضه‌ی چند مدل مفهومی از سری خودروهای اسپرت برند N خود، سعی در شاخ و شانه کشیدن برای سایر شرکت‌های فعال در این عرصه است. این شرکت در آخرین اقدام خود، خودروی مفهومی RN30 را معرفی کرد که در آینده‌ی نزدیک و با نام i30N و برای رقابت با فورد فوکوس RS و فولکس واگن گلف GTI عرضه می‌شود.

هیوندای RN30

هیوندای RN30 حاصل همکاری هیوندای موتوراسپرت، بخش اروپا هیوندای و بخش توسعه‌ی محصولات قدرتمند و اسپرت این شرکت است. حاصل کار نیز خودرویی با ظاهر جذاب و البته قدرتمند است که پیش‌تر شاهد عرضه‌ی این نوع از خودروها از سوی هیوندای نبودیم.

هیوندای RN30

هیوندای مدتی است که در حال توسعه‌ی برند N Sport‌ خود است. با این حال می‌توان RN30 را به عنوان زیبا‌ترین نمونه‌ی معرفی شده این سری تا به اینجا دانست. نیروی مورد نیاز این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توروبوشارژ شده تامین خواهد شد. این پیشرانه که خاص خودروهای سری N است و اکثر آن به وسیله‌ی عملیات فورج‌کاری تولید شده است، توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۳۳ پوند فوت را دارد. جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه نیز وظیفه‌ی ارسال توان به  تمامی چرخ‌ها را دارد تا بدین‌ ترتیب شاهد توانایی‌های بالای حرکتی این خودرو باشیم.

هیوندای RN30

سیستم‌های کنترل الکتریکی دریچه‌ی اگزوز برای تولید صدای دلنشین و دیفرانسیل الکتریکی با لغزش محدود با قابلیت ارسال میزان خاصی از توان به هر چرخ، برخی دیگر از قابلیت‌های RN30 است.

هیوندای RN30

RN30 در بخش طراحی بدنه، از نمونه‌ی استاندارد i30 بهره برده اما بهینه‌سازی‌های زیادی را تجربه کرده است. ارتفاع کمتر خودرو (۸۴ میلی‌متر کاهش ارتفاع) و افزایش ۳۰‌ میلی‌متری فاصله‌ی عرضی تایر‌ها بزرگ‌ترین تغییرات رخ داده در RN30 هستند که به فرمان‌پذیری بهتر منجر خواهند شد. پنل‌های بالای چرخ‌های و رکاب‌های جانبی نیز همگی از طراحی مشابه خودروهای مسابقات اتومبیلرانی بهره می‌برند تا بهبود نیروی روبه‌پایین را در کنار خنک‌سازی بهتر اجزا، به ارمغان بیاورد.

هیوندای RN30

اسپویلر بزرگ انتهای خودرو در کنار دیفیوز بزرگ این بخش، در تامین نیروی رو دان‌فورس در سرعت‌های بالا، کاربرد زیادی خواهد داشت. هیوندای در RN30 از رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی استفاده کرده است که در کنار چراغ‌های ال‌ای‌دی و پنل‌های بزرگ بدنه، نمایی خشن و جذاب به خودرو بخشیده است.

هیوندای تلاش زیادی برای کاهش وزن RN30 کرده است. اما این شرکت مواد پلاستیکی مخصوصی را که با کمک شرکت BASF‌ توسعه داده، به کار برده است و شاهد استفاده‌ی گسترده از فیبرکربن نیستیم. هیوندای در این خصوص اعلام کرده است که موفق به تولید ماده‌ی سبک و با دوام و در عین حال دوستدار محیط زیست، شده است که می‌تواند در کنار کاهش وزن، قیمت خودرو را نیز پایین نگه دارد.

هیوندای RN30

در کابین RN30 نیز هیوندای تا حد ممکن تمامی ادوات را در پایین‌تر مکان نصب کرده است تا مرکز ثقل خودرو در نزدیک‌ترین فاصله‌ی ممکن به زمین باشد. رول کیج نیز برای افزایش استحکام خودرو در داخل کابین نصب شده است. همچنین باید به دوربین‌های نصب شده روی سقف و ستون‌های A خودرو اشاره کرد که وظیفه‌ی ثبت لحظات جذاب رانندگی با RN30 را دارند.

هیوندای RN30

هیوندای پس از معارفه‌ی RN30، اعلام کرد که مدل i30N سال آینده معرفی خواهد شد. این خودروی هاچبک که در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان توسعه داده شده است، به رقابت با بزرگان این بخش اعم از فورد فوکوس و فولکس‌واگن گلف می‌پردازد.

هیوندای RN30
هیوندای RN30
هیوندای RN30
هیوندای RN30
هیوندای RN30
هیوندای RN30

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات