آئودی RS 3 با پیشرانه ۴۰۰ اسب بخاری معرفی شد

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
مطالعه 4 دقیقه
آئودی در خلال کنفرانس خود در نمایشگاه پاریس، از نسخه‌ی اسپرت سدان کامپکت خود با نام RS 3 رونمایی کرد.
تبلیغات

آئودی RS 3 را برای آن دسته از کاربرانی عرضه می‌کند که به دنبال توانایی بالای حرکتی در بدنه‌ای کوچک هستند. به همین دلیل این شرکت مطرح آلمانی پیشرانه‌ی توانمند مدل TT RS را در بدنه‌ی زیبای S3 قرار داده و نتیجه‌‌ی کار، مدل فوق‌العاده‌ی RS 3 شده است.

آئودی AUDI rs 3
آئودی AUDI rs 3

RS 3 به لطف پیشرانه‌ی خطی ۲.۵ لیتری پنج سیلندر خطی و مجهز به توربوشارژر خود، توانایی تولید ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۴ پوند فوت را دارد. پیش‌تر، این میزان از توان را تنها پیشرانه‌های هشت سیلندر تولید می‌کردند. سیستم قوای محرکه‌ی RS 3 آن را به یکی از بهترین‌های کلاس خود تبدیل کرده است. برای مقایسه بد نیست بدانید مرسدس بنز CLA45 AMG توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ پوند فوت را از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ شده‌ی خود دارد.

آئودی AUDI rs 3

آئودی در کنار پیشرانه‌ی توانمند، از جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه و سیستم چهارچرخ محرک بهره برده است. بدین ترتیب در این سدان کوچک برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به تنها ۴.۱ ثانیه زمان احتیاج خواهید داشت. این رکورد RS 3 را به حوزه‌ی خودروهای سوپراسپرت نزدیک می‌کند. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که آئودی در این خصوص گفت در صورتی که محدودیت سرعت برداشته شود، RS 3 تا ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت به سرعت خود خواهد افزود.

آئودی AUDI rs 3

پیشرانه‌ی قدرتمند تنها تفاوت RS 3 نسبت به A3 نیست. فاصله‌ی عرضی بیشتر تایرها، سیستم ترمز بهبود یافته، سیستم تعلیق پیشرفته با ارتفاع کمتر و تنظیمات جدید برای سیستم کنترل تراکشن و پایداری خودرو، برخی دیگر از تغییرات صورت گرفته در RS 3 است. آئودی همچنین به صورت آپشن سیستم تعلیق نیمه‌فعال را نیز با RS 3 عرضه می‌کند.

آئودی AUDI rs 3

نسل جدید آئودی RS 3 در تابستان سال ۲۰۱۷ وارد نمایشگاه‌های خودرو خواهد شد و با عنوان مدل ۲۰۱۸ به فروش می‌رسد.

آئودی AUDI rs 3
آئودی AUDI rs 3
آئودی AUDI rs 3
آئودی AUDI rs 3

نظر شما در رابطه با این سدان کامپکت و زیبا و البته توانمند چیست؟

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات