پورشه از خودروی مسابقه ای 911 GT3 Cup رونمایی کرد

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
پورشه در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ از مدل 911 GT3 Cup رونمایی کرد که از سال آینده وارد پیست‌ها خواهد شد.
تبلیغات

مدل 911 GT3 Cup جدید از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی به حجم ۴ لیتر بهره مند است که می‌تواند ۴۷۸ اسب بخار قدرت تولید کنند. پورشه برای افزایش دوام و کاهش هزینه‌های نگهداری این خودرو اقدام به یک سری بهینه سازی‌ها در پیشرانه‌ی این خودرو کرده است. این بهینه سازی‌ها شامل استفاده از انگشتی‌های میل سوپاپ سخت‌تر، پمپ روغن مرکزی از نوع سانتریفیوژ و میل لنگ مستحکم‌تر هستند.

پورشه

در این خودرو برای شروع از بدنه‌ی پورشه ۹۱۱ فیس لیفت استفاده شده است. جدیدترین نسخه 911 GT3 Cup از چسبندگی و نیروی رو به پایین (Down force) بیشتری برخوردار است که بیشتر این نیرو توسط سپر جلوی جدید و بخش عقبی کاملا تغییر یافته خودرو تولید می‌شود. این خودرو همچنین به یک باله‌ی عقب ۱۸۴۰ میلی متری مجهز است.

پورشه

911 GT3 Cup مجهز به رینگ‌های ۱۸ اینچی یک تکه است که روی آنها تایرهای مسابقه ای میشلین با قطر ۲۷۰ میلی متر در جلو و ۳۱۰ میلیمتر در عقب قرار گرفته اند.

همانطور که از یک خودروی مسابقه انتظار می‌رود طراحی داخلی 911 GT3 Cup کاملا خالی و عریان است. در داخل خودرو به جز قفسه محافظ ایمنی، از صندلی‌های باکتی و دریچه‌ی فرار روی سقف استفاده شده است. بدنه‌ی این خودرو از مخلوطی از کامپوزیت، آلومینیوم و فولاد ساخته شده است و وزن آن تنها ۱۲۰۰ کیلوگرم است.

پورشه

پورشه 911 GT3 Cup در مسابقات ۲۰۱7 شرکت خواهد کرد. این خودرو نخست تنها در مسابقات German Carrera Cup و Porsche Mobile 1 Supercup شرکت خواهد کرد که از آن‌ها به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به مسابقات سطح‌بالاتر فرمولا یاد می‌شود.

پورشه

این خودرو از سال ۲۰۱۸ نیز برای مسابقه در سایر مسابقات عرضه خواهد شد. از زمان معرفی نخستین 911 GT3 Cup در سال ۱۹۹۸ توسط پورشه، این شرکت تاکنون ۳۰۳۱ دستگاه از این خودروی مسابقه‌ای را تولید کرده است.

پورشه

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات