هوندا سیویک تیپ R با ظاهری جذاب رونمایی شد

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت‌ خودرو‌سازی هوندا از مدل جدید سیویک تیپ R در خلال نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد.
تبلیغات

هوندا سیویک تیپ آر (Honda Civic Type R) یکی از خودرهای مفهومی سوپرایز کننده در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ بود که هیچ یک از کارشناسان انتظار معرفی آن را نداشتند. این مدل مفهومی بر اساس هوندا سیویک ۲۰۱۷ و تاثیر مدلی که فروش آن در نیمه‌ دوم سال ۲۰۱۷ پس از نمایش در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد، تولید شده است.

هوندا سیویک R

مدل جدید هوندا تیپ R اولین مدل تیپ R خواهد بود که در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد و می‌توان آن را به عنوان یک معیار برای عملکرد خودرو‌های محور جلو جلو در نظر داشت. این مدل سریع‌تر از دیگر خودرو‌های هم‌رده‌ی خود همچون فولکس واگن Golf GTI است و همچنین می‌تواند رقیب قدرتمندی برای رنو مگان RS مدل ۲۰۱۸ باشد.

هوندا سیویک R

اگرچه هوندا جزئیات فنی را در سینه‌ی خود حبس کرده است ولی نشریه‌ی اتوکار دریافته است که تیپ R به صورت جلو محرک در کلاسی که به طور مقتدرانه مدل‌های چهار چرخ محرک فرمانروایی می کنند، قرار دارد. همچنین هوندا هنگام تولید خودروی جدید خود زوی شاسی عریض سیویک، برای بهبود چسبندگی و پایداری هندلینگ همراه با یک پکیج آیرودینامیک که شامل اسپویلر عقب و اسپلیتر جلو است، تکیه کرده است.

رئیس طراحی این خودروی زیبا دیسوکه سوتاموری می‌گوید: «ما نیروهای آیرودینامیکی رو به پایین زیادی را به واسطه‌ی پکیج آیرودینامیکی پیشرفته‌ی خودرو، بدست آورده‌ایم.»

طراحی جلوی غیر معمول این خودرو شامل دریچه‌های جریان هوابه داخل موتور با استفاده شکاف بین سه دریچه شامل دریچه پایینی معمولی، یک پنجره مشبک مرکزی باریک و یک شکاف مشبک در بالا است. منطقه مرکزی مشبک توسط لوگوی هوندا کاهش یافته است. سوتاموری تایید کرد که خودروی نشان داده شده در نمایشگاه پاریس یک نمونه اولیه است؛ اما همچنین اذعان کرد که این نمونه می‌تواند بسیار نزدیک به نمونه تولیدی باشد.

هوندا سیویک R

علاوه بر قسمت جلوی خودرو، اسپویلر عقب بلند و چرخ‌های بزرگ بخش انتهایی بسیار خود‌نمایی می‌کند. پیل کروسمن (Phil Crossman)، مدیر عامل هوندای بریتانیا می‌گوید: «تفاوت بین تیپ R حاضر و تیپ R جدید این است که این مدل جدید از آغاز بر اساس برنامه‌ریزی و آینده‌نگری طراحی شده است. در نتیجه می تواند در سیویک جدید از سیستم تعلیق چند اتصاله استفاده کرد. در مدل قبلی، برای سیستم تعلیق بخش انتهایی خودرو، نمونه‌ی میله پیچشی (twist-beam) به چند لینکی ارتقا پیدا کرده بود که این موضوع سبب تلف شدن زمان مهندسین و منابع مالی شده بود.»

علاوه بر این ویژگی‌های ظاهری این مدل مفهومی شامل دریچه‌های هوایی بزرگتر نسبت به سیویک معمولی، چراغ‌های دودی LED و دریچه هوای جدید روی آن است. رکاب‌های ساخته شده از الیاف کربن به همراه رینگ‌های ۲۰ اینچی و همچنین تایر‌هایی با عملکرد بالا، کمک می‌کند که خودرو بسیار جذاب به نظر آید. همچنین قوس چرخ‌های خودرو نیز بالا است. در پشت خودرو یک اسپویلر ثابت و به همراه اگزوز دارای سه خروجی وجود دارد که به جذابیت آن کمک شایانی کرده است.

هوندا سیویک R

انتظار داریم که هوندا سیویک تایپ آر دارای قدرت به مراتب بالاتری نسبت به مدل قبلی باشد، البته توان این خودرو به صورت شفاف بیان نشده است. یک منبع آگاه می‌گوید که حداقل قدرت این خودرو ۳۰۶ PS (ترجمه آلمانی اسب بخار که مقدار آن با اسب بخار برابر می کند) است. هوندا هیچ وقت در مورد این که چگونه قدرت خروجی در تیپ R جدید به نزدیکی‌های ۳۵۰ اسب بخار خواهد رسید، حرفی به میان نیاورده است. این در حالی است که فولکس گلف R برای ایجاد قدرت ۳۰۰ اسب بخار از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد. هوندا اعلام کرده است که تیپ جدید R در کنار سیویک‌های معمولی در کارخانه سوئیندون (Swindon شهری در منطقهٔ بیرمنگام کشور انگلستان) تولید خواهد شد. این محصول از آنجا به بازا‌ر‌های جهانی که شامل بازار ایالت متحده که برای فروش تیپ R برای اولین بار در آمریکای شمالی، صادر خواهد شد. هوندا اعلام کرده است که مدل جدید با افزایش قیمت، از مبلغ پایه ۳۰ هزار پوند شروع خواهد شد. سیویک حاضر تیپ R سال پیش عرضه شده است و با فورد Focus RS، آئودی RS3 اسپورت‌بک، فلکس واگن Golf R و مرسدس بنز AMG A45 به رقابت پرداخته است.

هوندا بریتانیا تخمین می‌زند که فروشی حدود ۱۰۰۰ دستگاه در سال را برای تیپ R جدید داشته باشد که حدودا برابر با فروش تیپ R حاضر است.

Honda Civic R
Honda Civic R
Honda Civic R
Honda Civic R
Honda Civic R
Honda Civik R
Honda Civic R
Honda Civic R

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات