مایکروسافت اولین ربات مبتنی بر هسته اینترنت اشیا ویندوز 10 را رونمایی کرد

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگانش از پلتفرم جدیدی با نام Joule برای اینترنت اشیا رونمایی کرد. مایکروسافت نیز با بهره‌گیری از این پلتفرم اولین گجت اینترنت اشیا مبتنی بر هسته‌ی ویندوز ۱۰ برای اینترنت اشیا را رونمایی کرد. این گجت رباتی است که Bamboo نام دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینتل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگانش از پلتفرم جدیدی رونمایی کرد که با عنوان Joule شناخته می‌شود. پیش از آنکه اینتل از Joule رونمایی کند، مایکروسافت دیگر غول حوزه‌ی فناوری بروزرسانی سالیانه‌ی ویندوز ۱۰ را به مناسبت یک سالگی انتشار نسخه‌ی رسمی این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار داد که از قابلیت‌های متعددی بهره می‌برد. این بروزرسانی شامل بهبود‌های متعدد برای بالابردن عملکرد ویندوز، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متعدد در کنار کاربردهای مربوط به اینترنت اشیا است. مایکروسافت امروز با بهره‌گیری از پلتفرم Joule و قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰، اولین گجت پوشیدنی در حوزه‌ی اینترنت اشیا را که از Windows 10 IoT Core استفاده می‌کند را منتشر کرد.

بامبو یک ربات به شکل پاندا است که به سرویس ابری Microsoft Azure & Cognitive با قابلیت تجزیه و تحلیل تعاملات متصل شود. کاربران می‌توانند با این ربات به هر زبانی ارتباط برقرار کرده و بامبو پس از انجام پردازش‌ها و تحلیل گفته‌های کاربر پس از چند دقیقه جملات را به زبان قابل درک خود یا همان انگلیسی ترجمه کرده و سپس پاسخ می‌دهد. همچنین بامبو قادر است با استفاده از توییتر و توییت‌های کاربران در مورد وضعیت روحی کاربران نتیجه گیری کند. از دیگر قابلیت‌های بامبو با به حرکت در محیط و درک پیرامون با استفاده از پلتفرم پردازشی و فناوری RealSense اینتل اشاره کرد.

مایکروسافت در نظر دارد تا اجرای سیاست‌هایش برای همکاری با سایر تولیدکنندگان و کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی اینترنت اشیا، پلتفرم خود را که مبتنی بر ویندوز ۱۰، بسیار پرکاربرد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات