معاون وزیر ارتباطات: انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور فایده‌ای ندارد

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ضرورت وجود پیام‌رسان ملی با مدیریت ایرانی اعلام کرد که انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور بدون مدیریت ایرانی سرورها فایده‌ای ندارد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

امیرحسین دوایی در مراسم افتتاح نماشگاه ایرانکام مشهد گفت: «وجود پیام رسان ملی با مدیریت ایرانی ضروری است. نقش بخش خصوصی در ایجاد شبکه‌، تعیین کننده است و شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از تجربه‌های جهانی باید قابلیت خدمت رسانی و سرویس دهی به ده‌ها میلیون کاربر را ایجاد کنند.»

دوایی اعلام کرد: «پیام‌رسان‌های داخلی باید توان رقابت با پیام‌رسان‌های خارجی را در حوزه کیفیت و سرعت داشته باشند. مردم وقتی از کیفیت و سرعت پیام‌رسان‌های داخلی اطمینان حاصل کنند، اطلاعات خود را در اختیارشان قرار می‌دهند که این امر در نهایت منجر به مهاجرت از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی خواهد شد.»

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: «انتقال سرورهای تلگرام به ایران مطرح نیست و با وجود شبکه‌های جهانی اطلاعات این کار فایده‌ای ندارد. آنچه مهم است مدیریت ایرانی در سرورهای پیام‌رسان‌ها است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات