مقایسه اندازه گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال با نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در این مطلب قصد داریم تا گوشی‌های معرفی نشده‌ی پیکسل و پیکسل‌ایکس‌ال را با نکسوس ۶ پی و نکسوس ۵ ایکس مقایسه کنیم.
تبلیغات

پاییز هر سال، زمانی است که گوگل چند قدم مهم به سمت جلو برداشته و محصولات جدیدی از سری نکسوس را نیز معرفی می‌کند. در هرحال، کمتر از یک هفته‌ی دیگر شاهد رونمایی از دو گوشی‌هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال از جانب گوگل خواهیم بود و با توجه به همین موضوع باید گفت امسال دومین باری است که گوگل چند دستگاه را معرفی می‌کند که از نظر اندازی یکی از این گوشی‌ها بزرگ‌تر و دیگری کوچک‌تر است. اینکه ببینیم دو گوشی امسال گوگل نسبت به محصولات سال گذشته‌ی این کمپانی چه تغییراتی خواهند داشت، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی که محصولات سال گذشته‌ی گوگل هستند، به ترتیب مجهز به نمایشگرهایی به ابعاد ۵.۲ اینچ و ۵.۷ اینچ بودند.

اما با توجه به شایعات و گزارش‌هایی که تا کنون در دسترس داریم، گوشی‌هوشمند پیکسل از صفحه‌نمایشی ۵ اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره می‌برد و این درحالی است که گوشی پیکسل ایکس‌ال مجهز به نمایشگری ۵.۵ اینچی از نوع AMOLED و با رزولوشن QHD خواهد بود. کوچک‌تر شدن نمایشگر این دو محصول باعث می‌شود تا فضای بیشتری برای اسپیکر‌ها، دوربین و سایر قطعات سخت‌افزاری وجود داشته باشد. به هرحال Pixel و Pixel XL از نظر ابعاد نمایشگر، نسبت به محصولات سال گذشته‌ی گوگل کوچک‌تر خواهند بود و به لطف انجام یکسری محاسبات ریاضی توسط Android Central مشخص شده که گوشی‌های امسال گوگل از نظر ابعاد کلی نیز از مدل‌های سال گذشته کوچک‌تر هستند. در تصویری که در پایین این مطلب مشاهده می‌کنید، چهار دستگاه مورد اشاره در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند.

در سمت چپ شما می‌توانید گوشی پکیسل را مشاهده کنید که کوچک‌ترین مدل در بین این ۴ دستگاه بوده و نهایتا بزرگ‌ترین مدل در سمت راست مربوط به نکسوس ۶ پی است. علاوه بر این تغییر اندازه، ظاهرا گوگل تصمیم گرفته تا قدرت پردازشی گوشی‌های امسال خود را نیز ارتقا دهد و به همین دلیل به جای اسنپدراگون ۸۱۰ که در نکسوس‌های سال پیش مورد استفاده قرار گرفته، از اسنپدراگون ۸۲۱ در محصولات جدید خود بهره خواهد گرفت. علاوه بر این دو گوشی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال مجهز به ۴ گیگابایت رم شده‌اند. اما سایر قابلیت‌های این دو دستگاه به گوشی‌های سال گذشته‌ی گوگل شباهت زیادی دارد و به عنوان مثال دوربین پشتی Pixel و Pixel XL بنا به اعلام شایعات ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

اما همانطور که اشاره کردیم، محصولات امسال گوگل از نظر اندازه کمی کوچک‌تر بوده و شکل و شمایل بخش جلویی آن‌ها نیز احتمالا تغییر زیادی خواهد داشت. در هر صورت، به زودی شاهد معرفی رسمی این دو دستگاه خواهیم بود و آنگاه همه‌ی جزئیات در مورد آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. احتمالا در کنار این دو گوشی‌هوشمند، گوگل از کروم‌کست جدید و شاید پلتفرم جدید خود نیز رونمایی کند تا از این طریق، دو سیستم‌عامل کروم و اندروید بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شوند.

پیکسل/پیکسل ایکس ال/نکسوس ۵ ایکس/نکسوس ۶ پی

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات