اپل سفارش تولید قطعات آیفون 7 و 7 پلاس را تا ۳۰ درصد افزایش داد

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با انتشار ارقام مربوط به افزایش سفارش تولید قطعات مورد نیاز اپل، ظاهرا این کمپانی ۲۰ تا ۳۰ درصد آیفون بیشتری در طول پاییز عرضه می‌کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط تولیدکنندگان پنل، اپل سفارش خود برای قطعات و پنل‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در پاییز سال جاری را افزایش داده است. آمار ارائه شده نشان از این دارد که اپل ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی آیفون تولید خواهد کرد.

با وجود افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید، باز هم اپل به آمار ۸۵ تا ۹۰ میلیون دستگاهی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس دست نخواهد یافت. اپل سال گذشته موفق شد تا در نیمه‌ی دوم سال، ۸۵ تا ۹۰ میلیون دستگاه آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس راهی بازار کند. انتظار می‌رود اپل در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی ۸۰ تا ۸۴ میلیون دستگاه آیفون راهی بازار کند.

اپل تولید پنل‌های لمسی مورد استفاده در آیفون‌های خود را به دو کمپانی TPK Holding و General Interface Solution سپرده است. اخیرا اپل وظایف بیشتری را به GIS سپرده است. GIS یکی از کمپانی‌هایی است که زیر پرچم فاکسکان فعالیت می‌کند. با توجه به افزایش سفارش اپل برای تولید پنل‌های لمسی و همچنین سفارش تولید ماژول‌های دیگر به GIS، انتظار می‌رود گزارش مالی این کمپانی بسیار بالا باشد.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان از سفارش تولید قطعات مورد نیاز برای مونتاژ بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون توسط اپل داشت. شنیده‌ها گویای تولید قطعات مورد نیاز برای مونتاژ بیش از ۸۰ میلیون دستگاه آیفون است. با در نظر گرفتن مشکلات ایجاد شده برای گلکسی نوت ۷ و همچنین اضافه شدن ویژگی‌های جدید به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، اپل افزایش فروش را پیش‌بینی کرده و از این‌رو درخواست تولید بیشتر را ارائه کرده است.

البته شماری از تحلیل‌گران رویکرد مثبتی در قبال فروش آیفون‌های جدید ندارند، بطوریکه موسسه‌ی GfK آلمان اعلام کرده که فروش آیفون‌های جدید در اولین آخر هفته پس از عرضه شاهد ۲۵ درصد کاهش بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات