اسپاتیفای برای تصاحب ساندکلاد مذاکره می‌کند

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با داغ شدن رقابت اسپاتیفای با اپل موزیک، کمپانی سوئدی در حال انجام مذاکراتی برای تصاحب ساندکلاد است.
تبلیغات

بنابر اطلاعات ارائه شده توسط منابع نزدیک، سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای در حال انجام مذاکراتی با ساندکلاد برای تصاحب این سرویس است. ارزش ساندکلاد که در ماه ژوئن موفق شد تا سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری را از سوی شماری سرمایه‌گذاران شامل توییتر جذب کند، بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. هنوز مشخص نیست که اسپاتیفای برای تصاحب این کمپانی آلمانی چقدر خرج خواهد کرد، حال آنکه احتمال ناموفق بودن مذاکرات نیز وجود دارد. 

دو استارتاپ موفق اروپایی در حالی مذاکراتی را برای ادغام انجام می‌دهند که دو کمپانی اپل و آمازون از دره‌ی سیلیکون و قلب فناوری دنیا، اخیرا با رونمایی از سرویس استریم موسیقی خود، توفیق خوبی کسب کرده‌اند. اپل در جریان برگزاری مراسم رونمایی از آیفون‌های جدیدش اعلام کرد که سرویس استریم موسیقی این کمپانی بیش از ۱۷ میلیون عضو دارد، حال آنکه یک هفته پس از این موضوع، اسپاتیفای خبر از آمار ۴۰ میلیونی مشترکانی داد که ماهانه آبونمان اسپاتیفای را پرداخت می‌کنند. 

با وجود اینکه ساندکلاد از وجود ۱۳۵ میلیون فایل موسیقی بهره برده و تعداد کاربران آن نیز افزایش یافته و به آمار ۱۷۵ میلیون کاربر رسیده، اما این سرویس هیچگاه به سوددهی نرسیده است. در سال ۲۰۱۴ ساندکلاد با انتشار گزارش مالی خود خبر از ضرر ۳۹ میلیون یورویی داد. ساندکلاد از آن پس خبری در رابطه با رسیدن به سوددهی منتشر نکرده است. 

براساس اطلاعات ارائه شده توسط افراد نزدیک به دایره‌ی مدیریتی اسپاتیفای، ساندکلاد در ابتدای امر به عنوان یک تهدید برای اسپاتیفای در نظر گرفته شده بود، چراکه احتمال رونمایی از سرویس‌های عضویت با هزینه‌ی پایین متصور بود، حال آنکه ساندکلاد با کنار گذاشتن این برنامه‌ها، حق عضویت ۹.۹۹ دلاری را با عنوان سرویس SoundCloud Go ارائه کرد و دیگر اسپاتیفای این سرویس را به عنوان رقیبی برای خود مشاهده نمی‌کرد. 

براساس شنیده‌ها اسپاتیفای پیش از این دوبار به سراغ تصاحب این سرویس رفته است، اما هر دو بار بنا به دلایلی از جمله بالا بودن قیمت، با شکست روبرو شده است. 

باید دید که آیا مذاکرات برای بار سوم به نتیجه خواهد رسید یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات