زاینر، کلیدی برای حل معمای انتشار اپ های iOS در ایران

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
زاینر چیست ؟ توسعه‌دهندگان iOS معمولا با دردسرهای انتشار اپ در اپ‌استور و مشکلات تایید آنها مواجه می‌شوند و تقریبا برای هر توسعه دهنده و استارتاپی این مشکلات وجود دارد.
تبلیغات

از طرفی هم چهارچوب‌هایی که توسعه دهندگان برای فروش قابلیت‌های داخل اپ برای آنان ترسیم شده میزان سود رسانی پروژه‌های این چنینی را به نصف کاهش می‌دهد. بعلاوه این مشکلات زمانی به چشم شما خواهد آمد که یک حساب توسعه دهنده برای خود تهیه کرده باشید و توانایی تبدیل درآمد خود را از حساب‌های بین المللی به پول رایج کشور داشته باشید (با توجه به تحریم‌های اعمال شده از شرکت‌هایی همچون ویزا، مستر و پی پال روی کشور ایران). در غیر این‌صورت که این راه تقریبا ناممکن به نظر می‌رسد. زاینر یک راه ساده‌تر پیشنهاد می‌دهد که به راحتی اپ‌های شما را یا در اپ استور منتشر می‌کند  یا امکان نصب اپ را بر بستر URL با استفاده از لینک مستقیم روی سیستم عامل  iOS فراهم می‌کند. زاینر ادعا می‌کند توانایی استفاده از سرویس‌هایی نظیر  پرداخت درون برنامه‌ای یا نوتیفیکیشن را بدون هیچ خللی در عملکرد اپ به توسعه دهندگان می‌دهد.

زاینر

زاینر چگونه کار می‌کند؟

ساز و کار استفاده از زاینر براساس استاندارد in house distribution یا انتشار اپ‌های iOS بصورت محلی است که اپل به برخی از توسعه دهندگان اجازه انتشار اپ‌های خود در محیط‌هایی غیر از اپ استور می‌دهد که از برخی جهات انتشار اپ را ساده‌تر می‌کند. زاینر روش آسان‌تری برای نصب اپ روی تلفن هوشمند اپلی مشتریانی است که دانلود از اپ استور برایشان دشوار است و در بسیاری از موارد با اخطار معروف 1009 دسته و پنجه نرم می‌کنند و بعد از کمی کلنجار رفتن عطای آن را به لقایش می‌بخشند. هم اکنون اغلب بانک‌ها اپ‌های بانکداری خود در بستر iOS را به دلایل امنیتی و سهولت استفاده مشتریان، با این روش منتشر می‌کنند.

زاینر

مراحلی ساده اما دقیق

روش استفاده از زاینر این‌گونه است که شما بعد از ثبت نام در آن فایل زیپ شده اپ خود را با قابلیت آپلودی که در اختیارتان قرار داده بارگذاری می‌کنید. در مواردی که فایل اپ شما حجیم باشد حتی می‌توانید از لینک مستقیم اپ خود که در یک سرور بار‌گذاری شده نیز استفاده کنید. در قسمت بعد باید bundle id اپ مورد نظر را در فیلد در نظر گرفته شده وارد کنید. سپس یکی از سرویس‌های مورد نظر خود را (طلایی ٬ نقره ای یا برنزی) انتخاب می‌کنید که هر کدام بر اساس امکاناتی که ارائه می‌دهد قیمت متفاوتی دارد. با درخواست ثبت به درگاه بانک رفته و مبلغ را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنید. پس از پرداخت درخواست شما در سیستم ثبت می‌شود و باید منتظر آماده‌سازی اپ ساین شده باشید. معمولا بین ۱ یا ۲ ساعت زمان می‌برد که اپ به صورت استاندارد ساین شود و در اختیار شما قرار گیرد. به محض آماده شدن اپ ساین شده پیامکی برای شما ارسال می‌شود که آماده سازی اپ ساین شده را اعلام می‌کند و با مراجعه به پنل کاربری می‌توانید اپ ساین شده را دریافت کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهید. ( تصویر زیر نمایی از پنل کاربری زاینر را نمایش می‌دهد)

زاینر

مشتریان زاینر

تاکنون توسعه دهندگان زیادی از زاینر در راستای انتشار محلی اپ‌های خود استفاده کرده‌اند که البته برخی از آنها اپ خود را در اپ استور هم منتشر کرده‌اند. به اختصار به تعدادی از  آنها اشاره می‌کنیم:

زاینر

همچنین زاینر در سرویس‌هایش اعلام کرده که توانایی انتشار اپ‌های رایگان شما در اپ استور را داراست و این قابلیتی است که به عنوان یک سامانه اختصاصی آن را رسما اعلام کرده است.

در پایان بد نیست بدانید که زاینر برای استفاده از سامانه‌اش قوانینی را برای کاربران وضع کرده که قبل از استفاده از این سرویس بهتر است با مراجعه به قسمت قوانین نگاهی به آن بیاندازید.

 برای بازدید از این سامانه به آدرس مراجعه فرمایید.

پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات