لندروور دیسکاوری ۲۰۱۷ رونمایی شد

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
مطالعه 9 دقیقه
در آستانه شروع نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ لندروور از نسل جدید خودروی دیسکاوری رونمایی کرد.
تبلیغات

لندروور از نسل جدید خودروی دیسکاوری برای سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این خودرو قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ به نمایش در بیاید و سازنده ادعا می‌کند که این مدل کاملا جدید، بهترین خودروی شاسی بلند خانوادگی در جهان است. 

این ادعا از سوی این خودروساز بریتانیایی بسیار مهم است چراکه نسل فعلی دیسکاوری که با نام دیسکاوری ۴ شناخته می‌شود نیز در بسیاری از فاکتورها تبدیل به معیاری برای کلاس خود شده است. در این نسل، لندروور بر روی قابلیت‌های خانوادگی دیسکاوری تمرکز بیشتری کرده است تا بتواند با آن به رقابت با خودروهایی مانند آئودی Q7 و ولوو XC90 بپردازد. در ادامه همراه زومیت باشید. 

لندروور

چیدمان سه ردیف صندلی و قابلیت حمل هفت سرنشین در مدل جدید نیز حفظ شده است، اما تغییراتی که در ساختار جدید این خودرو صورت گرفته شبب شده تا وزن آن نسبت به نسل قبل که بسیار سنگین وزن بود، بیش از ۴۸۰ کیلوگرم کاهش پیدا کند. 

در مدل جدید به جای شاسی نردبانی فولادی مدل قدیمی، از شاسی مونوکوک (یکپارچه با بدنه) از جنس آلومینیوم استفاده شده است. همچنین تغییراتی که در اتصالات تعلیق عقب صورت گرفته باعث شده تا دیسکاوری دارای هندلینگ و راحتی بسیار بالایی باشد.

بیشترین فاصله‌ی کف خودرو از سطح زمین در مدل جدید به میزان بسیار زیاد ۲۸۳ میلی متر است که ۴۳ میلی متر افزایش پیدا کرده است و توانایی حرکت در آب این خودرو با ۲۰۰ میل متر افزایش، به ۹۰۰ میلی متر رسیده است. زوایای ورود و خروج نیز به ترتیب ۳۴ و ۴۰ درجه هستند و زاویه‌ی شکست نیز معادل ۲۷.۵ درجه است.

لندروور

دیسکاوری جدید به صورت استاندارد مجهز به سیستم تعلیق بادی است و در هنگام باز کردن کمربندهای ایمنی، ارتفاع خودرو به صورت خودکار به میزان ۴۰ میلی متر کاهش پیدا می‌کند تا سوار و پیاده شدن از خودرو به راحتی انجام شود. ضمنا برای سهولت بیشتر در جابجا کردن وسایل، ارتفاع خودرو را می‌توان تا ۶۰ میلی متر کاهش داد. برای رهایی از شرایط سخت خارج از جاده نیز می‌توان ارتفاع خودرو را به میزان ۷۵ میلی متر افزایش داد.

دیسکاوری به صورت استاندارد مجهز به دنده‌ی کمکی سنگین و سبک نخواهد بود و به جای آن از سیستم چهارچرخ محرک دائمی استفاده شده است.

به صورت آپشن امکان سفارش جعبه دنده‌ی کمکی دو سرعته برای دیسکاوری وجود دارد. در مدل استاندارد که جعبه دنده‌ی کمکی تک سرعته است، تقسیم نیرو بین محور جلو و عقب به صورت ۴۲ درصد جلو و ۵۸ درصد عقب انجام می‌شود، اما در صورت سفارش جعبه دنده‌ی کمکی ۲ سرعته، تقسیم نیرو به صورت ۵۰:۵۰ خواهد بود.

لندروور

دیسکاوری جدید به سیستم Terrain Response 2 مجهز است که می‌توان آن را با استفاده از یک جوی‌استیک دوار کنترل کرد. این سیستم حالت‌های مختلفی را برای عملکرد پیشرانه، جعبه دنده و واکنش پدال گاز در نظر می‌گیرد و می‌توان با استفاده از برنامه‌ی All-Terrain آن سرعت سیستم پیمایش Crawl control را نیز تنظیم کرد. 

لندروور دیسکاوری توانایی یدک کشی باری به وزن ۳.۵ تن را دارد. این خودرو مجهز به سامانه ای هوشمند به نام Advanced Tow Assist است که به راننده کمک می‌کند تا در هنگام یدک کشی کنترل خودرو را از دست ندهد. 

برای نصب کردن تریلر می‌توانید تنها با استفاده از جوی استیک موجود در کنسول مرکزی اقدام کنید و نیازی به استفاده از غربیلک فرمان وجود ندارد، تنها کاری که باید کرد نگاه کردن به صفحه نمایش و فرمان دادن با استفاده از جوی استیک چرخشی و کنترل پدال‌ها است. این سیستم از ماه ژانویه‌ی سال آینده در رنجروور ۲۰۱۷ و رنجروور اسپرت ۲۰۱۷ نیز عرضه خواهد شد. متاسفانه در بازار استرالیا این خودرو بدون درب صندوق الکترونیکی عرضه خواهد شد چون این سیستم با قوانین طراحی استرالیا (ADRs) ناسازگار است.

 در زیر کاپوت دیسکاوری امکان سفارش پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی وجود دارد و دو پیشرانه‌ی چهار سیلندر جدید نیز به پیشرانه‌های آن افزوده شده‌اند.

لندروور

 نخستین پیشرانه، یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربودیزل از سری اینجینیوم است که در مدل Td4 عرضه خواهد شد. این پیشرانه دارای قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر است. لندروور مدعی است که مصرف سوخت این پیشرانه معادل ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.

با اینکه این پیشرانه به عنوان پیشرانه‌ی پایه برای این خودرو شناخته می‌شود اما لندروور می‌گوید که در شتاب صفر تا صد کیلومتر بهتر از پیشرانه‌ی شش سیلندر Td6 است و شتاب آن با ۲ دهم ثانیه بهبود به ۱۰.۵ ثانیه رسیده است.

یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر قوی تر نیز برای دیسکاوری قابل انتخاب است. این پیشرانه یک مدل تویین توربو با نام Sd4 لست که می تواند ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مصرف سوخت این پیشرانه معادل ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر است. این پیشرانه به کمک توربوها گشتاور بالاتری دارد و شتااب صفر تا صد آن با ۲.۲ ثانیه کاهش به ۸.۳ ثانیه رسیده است.   

قوی‌ترین پیشرانه‌ی دیزلی این مدل یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر است که با کد Td6 شناخته می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت ادعایی کمپانی با این پیشرانه معادل ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر است و شتاب صفر تا صد دیسکاوری هم با این پیشرانه برابر با ۸.۱ ثانیه خواهد بود.

لندروور

تمامی مدل‌های دیسکاوری جدید به صورت استاندارد به جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار ساخت ZF مجهز و همگی آن‌ها دارای سیستم چهارچرخ محرک هستند.

در خصوص نمای ظاهری دیسکاوری گفته می‌شود که طراحی این خودرو نه تنها تکامل یافته، بلکه انقلابی است و ظاهری پویا و سطوحی پیچیده دارد.  

به گفته‌ی لندروور، دیسکاوری جدید می‌تواند ۷ سرنشین بزرگسال را به راحتی در خود جای دهد منهی با توجه به طول کمتر از پنج متری این خودرو (طول دقیق دیسکاوری ۴۹۷۰ میلی متر است) بهتر است آن را یک خودروی ۵+۲ بدانیم. اگر سرنشینان این خودرو کودکان باشند در این صورت چهار عدد قلاب نصب صندلی کودک از نوع ISOFIX در عقب دیسکاوری موجود است. دو تا از این قلاب‌ها در ردیف دوم و دو تای دیگر در ردیف سوم صندلی‌ها قرار دارند. 

لندروور

صندلی‌های ردیف دوم دیسکاوری مجهز به گرمکن هستند و امکان سفارش گرمکن صندلی برای ردیف سوم نیز وجود دارد. برای دو ردیف جلویی امکان سفارش سردکن نیز در کنار گرمکن وجود دارد. چیدمان صندلی‌های عقب دیسکاوری را می‌توان با استفاده از صفحه‌ی لمسی و یا با استفاده از نرم افزار مخصوص نصب شده در گوشی هوشمند تغییر داد. امکان تغییر چیدمان صندلی‌های دیسکاوری به ۲۱ روش مختلف وجود دارد و به دلیل برقی بودن مکانیزم آن‌ها، این تغییرات تنها به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد. 

دیسکاوری همچنین مجهز به نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی با سیستم InControl Touch Pro است که سبب شده تا میزان کلیدهای موجود در کابین به مقدار یک سوم کاهش پیدا کند. این سیستم در تمامی مدل‌های دیسکاوری به صورت استاندارد وجود ندارد و احتمال می‌رود که نسخه‌‌ای از آن مجهز به وای‌فای نیز عرضه شود. 

این خودرو به سیستم‌های رهیاب ماهواره ای و بلوتوث نیز مجهز است. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای سرنشینان جلویی از نوع دوگانه (Dual view) است و سرنشین جلو می‌تواند به تلوزیون نگاه کند در حالی که راننده چیزی را نخواهد دید تا دچار حواس پرتی نشود.

اگر از علاقه مندان به پورت‌های شارژ USB هستید بهتر است بدانید که دیسکاوری جدید ۹ عدد پورت USB دارد. دیسکاوری همچنین شش عدد خروجی برق ۱۲ ولت دارد و امکان سفارش دستبند هوشمند Jaguar Activity Key نیز در این خودرو فراهم است.

لندروور

کابین و محل بار دیسکاوری برای دستیابی به راحتی و فضای بیشتر مورد بازنگری قرار گرفته است. یک فضای کوچک و کاربردی برای اشیا در پشت کنترلرهای سیستم تهویه پیش بینی شده است و در پشت صندلی‌های ردیف دوم فضای باری به میزان ۱۲۳۱ لیتر وجود دارد. در صورت تا کردن صندلی‌های ردیف دوم، فضای بار دیسکاوری به ۲۵۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. در حالت ۷ نفره نیز فضای باربه میزان ۲۵۶ لیتر است و لندروور ادعا می‌کند که چنین فضایی همچنان برای حمل کیف گلف و یا سه عدد چمدان کافی است. 

یکی از آیتم‌هایی که در دیسکاوری فعلی وجود دارد اما در نسل جدید آن ها را نخواهید دید درب صندوق عقب دو تکه است که در نسل جدید با یک درب یک تکه از جنس کامپوزیت جایگزین شده است. در کنار این درب یک بخش کشویی از صندوق بار به صورت برقی وجود دارد که برای سهولت بارگیری به صورت متحرک بیرون می‌آید. به گفته‌ی لندروور این قطعه توانایی تحمل حداکثر وزن ۳۰۰ کیلوگرم را دارد و می‌توان از آن به عنوان میز پیک نیک استفاده کرد.

سقف دیسکاوری که در مدل قبلی دارای سه قسمت شیشه ای بود در مدل جدید تنها دارای دو قسمت شیشه ای است اما ابعاد سانروف‌ها نسبت به قبل به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

لندروور

نسخه‌ی اولیه‌ی دیسکاوری جدید با نام First Edition به تعداد ۲۴۰۰ دستگاه به تولید خواهد رسید که این مدل ها دارای برخی امکانات خاص هستند که شامل تریم آلومینیومی بر روی داشبورد و درها و یک نقشه‌ با جزئیات هستند. همچنین این مدل‌ها دارای رنگ‌های خاص بوده و نام آن‌ها نیز رویشان درج شده است.

پک داینامیک نیز که تصویر آن را مشاهده می‌کنید برای کسانی مناسب است که دوست دارند خودرویشان به رنجروور اسپرت شباهت داشته باشد. این مدل دارای سقفی با رنگ متضاد با بدنه و سپرهای جلو و عقب متفاوتی از نمونه‌ی استاندارد است. تریم داخلی این مدل نیز کاملا از جنس چرم است.

لندروور

فروش دیسکاوری جدید از ماه جولای سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. سازنده در ابتدا تنها مدل هفت نفره را عرضه خواهد کرد اما بعدتر مدل پنج نفره نیز عرضه خواهد شد که البته پیش بینی می‌شود کمتر از یک درصد فروش دیسکاوری را به خود اختصاص دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات