معاون شبکه مخابرات: الزام مخابرات برای حرکت به سمت VOIP

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
معاون مخابرات استان تهران در مورد روند ارائه خدمات تماس در بسترIP اعلام کرد که به خاطر تغییرات فناوری، مخابرات الزام دارد به سمت ارائه خدمات VOIP حرکت کند.
تبلیغات

رضا خلیلی معاون شبکه مخابرات استان تهران در مورد افت کیفیت اینترنت مخابرات و افزایش درخواست مشترکان برای جمع کردن سرویس اعلام کرد: «همیشه برای بهبود سرویس باید تلاش کنیم اما روند پس دادن سرویس در مخابرات کمتر از دیگر شرکت‌ها نیست. در تهران SLA اجرا شده، جرایم تصویب شده و پرداخت می‌شود.»

خلیلی در پاسخ به زومیت در مورد ارائه سرویس وای‌فای عمومی و تبدیل تلفن‌های عمومی به وای‌فای عمومی گفت: «ایجاد زیرساخت‌های وای‌فای الزامات فنی خود را دارد و نقاطی که ازلحاظ فنی بشود از تلفن عمومی به عنوان وای‌فای عمومی بهره‌برداری کنیم این تبدیل استفاده را خواهیم داشت.»

معاون مخابرات تهران در مورد کمبود پورت‌ها و ام‌دی‌اف‌های اینترنتی در مراکز مخابراتی برای شرکت‌ها به زومیت پاسخ داد: «امکانات بر اساس ضوابط به شرکت‌های همکار داده می‌شود و ما خود نیز در برخی نقاط مشکل کمبود پورت را داریم. ما بحث تغییر فناوری داریم و اتوماتیک فضاهای ام‌دی‌اف‌ها خالی خواهد شد. بحث فناوری‌های مختلف فیبرنوری هم چالش فنی و هم هزینه بالایی دارد. هماهنگی‌های شهری می‌خواهد و چالش‌های حفاری نیز در آن داریم. قطعا در این زمینه سرمایه‌گذاری خارحی و داخلی می‌تواند کمک کند.»

او در مورد ارائه خدمات VOIP به مشترکان خانگی به خبرنگار زومیت گفت: «وقتی شبکه مبتنی بر IP باشد، فقط فناوری تماس تغییر می‌کند و تغییر ماهیتت اتفاق نمی‌افتد. تفاوتی که هست یک عنصر فیزیکی به نام مودم به خانه مردم می‌رود تا کیفیت متفاوتی تجربه شود. ولی باید دانست که VOIP نیاز به برق و مودم دارد و در قطع برق این سرویس را با مشکل مواجه می‌کند.»

او ادامه داد: «ما نیز بر اساس الزامات فنی و ساختاری به سمت ارائه سرویس VOIP خواهیم رفت و در آینده این سرویس به کاربران خانگی ارائه خواهد شد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات