کوماتسو کامیون خودران می سازد

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوماتسو کمپانی ژاپنی تولید‌کننده‌ی ماشین‌آلات‌سنگین قصد دارد کامیون خودران تولید کند.
تبلیغات

کوماتسو با طراحی یک کامیون معدن خودران توانسته راننده را به طور کامل از این خودرو حذف کند. این موضوع سبب شده تا تقسیم وزن بار این کامیون بیش از پیش بهبود یافته و پایداری آن نیز بهتر شود. در ادامه‌ی خبر با ما در زومیت همراه باشید.

کوماتسو برای به انجام رساندن این پروژه از سال ۲۰۰۸ با شرکتی به نام ریو که در قسمت معدن مشغول به کار است مشارکت دارد. از آن زمان تا کنون ۱۰۰ها هزار تن مواد معدنی توسط کامیون‌های کوماتسو در شیلی و استرالیا جابه‌جا شده‌اند.

کامیون‌های کوماتسویی که شرکت ریو از آن‌ها استفاده می‌کند مانند مدل E930، با اینکه از سیستم شبکه‌ای و خودران بهره می‌برند ولی دارای کابین راننده هستند.

کوماتسو

کامیونی که برای این منظور ساخته شده دارای قدرتی معادل ۲۷۰۰ اسب بخار نیرو و طول ۱۵ و عرض ۸.۵ متر است. در این وسیله کابین راننده به طور کلی حذف شده و این امر موجب تقسیم بهتر بار در تمامی قسمت‌های کامیون شده است. همچنین این کامیون به سیستم انتقال قدرت به ۴ چرخ و قابلیت فرمان‌پذیری در دو محور مجهز است که این وسیله را قادر می‌سازد که توان عبور از تمام مسیرها را داشته باشد و قدرت مانور خوبی نیز به آن می‌دهد.

کوماتسو

حرکت این کامیون خودران به‌گونه‌ای خواهد بود که کمترین فرسایش لاستیک را در آن شاهد هستیم به طوری‌که حرکت رو به جلو یا رو به پشت برای این کامیون تفاوتی ندارد و نقطه‌ی کور نیز برای آن معنایی نخواهد داشت و این قابلیت‌ها باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش هزینه‌های نگهداری، تایر‌های بزرگ این غول عظیم‌الجثه با ابعاد 59/80R63 نیز آسیب نبینند. این کامیون توانایی حمل باری به وزن ۲۳۰ تن را دارا است و می‌تواند با سرعت ۶۴ کیلومتر برساعت نیز حرکت کند.

کوماتسو

محصول جدید کوماتسو که به آن پرداختیم در نمایشگاه Minexpo واقع در لاس‌وگاس در همین هفته به نمایش درخواهد آمد و سازندگان آن اعلام کردند که این هیولا را در آینده‌ی نزدیک به بازار عرضه خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات