تشکیل تیمی از کمپانی های آلمانی برای توسعه ارتباطات خودرو‌یی

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ارتباط بین خودرو‌ها و آگاهی هر یک از خودرو‌ها از شرایط یکدیگر زمینه‌ساز توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته کمک‌راننده و همچنین خودرو‌های خود‌ران خواهد شد.
تبلیغات

همانطور که در مقاله‌ای با عنوان "همکاری آئودی، بی ام و و مرسدس بنز برای اتصال شبکه ای خودرو‌ها" نیز ذکر شد، خودروساز‌های آلمانی همچون آئودی، بی ام و و دایملر با همکاری مشترک با یکدیگر و تشکیل شرکتی مشترک با نام HERE به توسعه ارتباطات بین خودرو‌ها پرداخته‌اند. گرچه برای گسترش کامل این تکنولوژی‌ها نیازمند همکاری همه شرکت‌های خودرو‌سازی در این زمینه است ولی همکاری این سه غول خودرو‌سازی آلمانی می‌تواند شروع کننده این پیشرفت بزرگ شود. همکاری این سه شرکت محدود به HERE نیست و با برخی شرکت‌های توسعه دهنده‌ی سیستم‌های هوشمند همکاری مشترکی را نیز ایجاد کرده‌اند. با زومیت همراه شوید.

ConnectedDriving

با تبدیل شدن اتصال و ارتباطات خودرو‌ها با یکدیگر به یکی از بزرگترین قسمت‌ها دنیای خودرو، غول‌های خودروسازی آلمانی همچون آئودی، بی‌ام‌و و دایملر انجمن خودرو 5G را به همراه شرکت‌های اینتل، نوکیا، اریکسون، کوالکوکام (Qualcomm) و هواوی تشکیل داده‌اند. هدف از تشکیل این انجمن توسعه تکنولوژی‌های جدید برای استفاده از پیشرفت‌های LTE و 5G، ایجاد استاندارد و چیره شدن بر مسائل نظارتی خودروها است.

ConnectedDriving

اگر همکاری این تیم موفقیت‌آمیز باشد، توسعه و اجرای تکنولوژی‌های جدید برای این شرکت‌ها بسیار آسان و اثربخش خواهد شد. به طور مثال ما می‌توانیم مدیریت هوشمند ترافیک یا شاید مدیریت جمعی خودرو‌ها (platoon) و پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌ی خودرو‌های خودران را شاهد باشیم. با عملکرد هر یک از شرکت‌ها در قالب یک گروه آن‌ها قادر خواهد بود مسائل نظارتی را با راحتی و اطمینان بیش‌تری توسط سیستم‌های هوشمند انجام دهند.

همه کمپانی‌های ذکر شده قابلیت توسعه سیستم‌های ارتباطات پیشرفته خودرو‌های خود را دارا هستند. به طور مثال آئودی تکنولوژی V2I (تکنولوژی با عنوان vehicle-to-infrastructure) و سیستم تعیین زمان تغییر رنگ چراغ راهنمایی (stop light timer) را برای برخی مدل‌هایش در شهر‌های مختلف ارائه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات