اندروید نوقا برای موتو زد و موتو جی 4 موتورولا سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ منتشر می‌شود

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
موتورولا اعلام کرده آپدیت اندروید نوقا برای گوشی‌های سری موتو زد و موتو جی ۴ سه ماهه‌ی پایانی سالجاری میلادی منتشر خواهد شد.
تبلیغات

زمانی که یک گوشی‌ جدید خریداری می‌کنید، تا چند هفته‌ی اول از کار با آن هیجان خاصی دارید و سپس رفته رفته احساس شما به گوشی‌تان عادی‌تر می‌شود. اما آنچه باعث می‌شود تا هنگام کار با گوشی‌هوشمند خود مجددا حس هیجان در شما ایجاد شود، ارائه بروزرسانی‌های جدید نرم‌افزاری است. البته بروزرسانی‌های جزئی و پچ‌های امنیتی شامل این موضوع نمی‌شوند بلکه در اینجا منظور ما آپدیت‌های بزرگی است که نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل اندروید را با تعداد زیادی ویژگی جدید به گوشی شما اضافه می‌کنند. مطمئنا اکثر افراد پس از نصب چنین بروزرسانی‌هایی، از کار با دستگاه خود مجددا هیجان‌زده خواهند شد.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایلی محبوب گوگل، نوقا نام دارد. این نسخه‌ چند ماه قبل منتشر شده و فقط تعداد کمی از گوشی‌های امروزی از آن بهره می‌برند. علاوه بر این، برخی از کمپانی‌ها برنامه‌ی زمانی‌شان را به منظور ارائه‌ی آپدیت اندروید نوقا برای محصولات خود اعلام کرده‌اند که موتورولا نیز یکی از همین شرکت‌ها است.

این کمپانی اعلام کرده که گوشی‌های هوشمند سری موتو زد و موتو جی ۴، در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری، آپدیت اندروید نوقا را دریافت خواهند کرد. پیش از فروخته شدن موتورولا به لنوو، این کمپانی یکی از شرکت‌هایی بود که به ارائه‌ی بروزرسانی‌های منظم و سریع برای محصولات خود شهرت داشت اما پس از رفتن به زیر پرچم لنوو، انتشار بروزرسانی‌های نرم‌افزاری موتورولا نسبت به قبل با سرعت و نظرم کمتری همراه بوده است. به همین دلیل، اعلام برنامه‌ی زمانی برای ارائه اندروید نوقا از جانب این شرکت یک موضوع مهم به شمار می‌رود.

چند ماه قبل نیز کمپانی موتورولا رسما اعلام کرد که انتشار بروزرسانی‌های منظم ماهانه و نیز وصله‌های امنیتی به دلیل سختی فرآیند تست و دریافت تاییدیه‌های لازم برای تعداد زیادی از محصولات این شرکت، همانند قبل نبوده و این کار با سرعت کمتری انجام خواهد شد. علاوه بر این پس از خریداری شدن موتورولا توسط لنوو، تعدادی از کارکنان این شرکت اخراج شدند، بنابراین تعداد افرادی که در زمینه‌ی آماده‌سازی آپدیت‌های جدید نرم‌افزاری فعالیت می‌کردند، کاهش یافته و در نتیجه این عامل نیز بر کم شدن سرعت ارائه‌ی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم موتورولا برای محصولاتش موثر بوده است.

حدودا از یک ماه دیگر وارد سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری خواهیم شد، اما نباید انتظار داشته باشیم که بلافاصله پس از رسیدن به این بازه‌ی زمانی (ماه دسامبر)، شاهد انتشار اندروید نوقا برای گوشی‌های سری موتو زد و موتو جی ۴ باشیم. در واقع موتورولا یک بازه‌ی زمانی سه ماهه را برای این اقدام تعیین کرده ولی امیداوریم این شرکت هر چه زودتر بروزرسانی جدید اندروید را برای محصولات مورد اشاره منتشر کرده و به روال کاری گذشته‌ی خود در عرضه‌ی آپدیت‌های منظم ماهانه برگردد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات