ساختمان آینده اینتل یک هیولای مراقب است!

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در حال احداث ساختمان هوشمندی است که توان مدیریت و کنترل تمامی حرکات کارمندان حاضر در آنجا را دارد.
تبلیغات

شرکت اینتل در حال احداث ساختمان‌ جدید خود است. در این بنا ۲۵۰۰ کارمند جای می‌گیرند و به نوعی نقش یک ویترین برای این سازنده‌ی تراشه‌های کامپیوتر را خواهد داشت. یک ویدیوی تبلیغاتی از اینتل نشان می‌دهد که این ساختمان کنترل وحشتناکی! بر روی کارمندان خود دارد و می‌تواند مواردی مانند خواب، کار کردن، رفت و آمد، ورزش و حتی ناهار خوردن آن‌ها را تحت نظر بگیرد. می‌توان تصور کرد که چنین ساختمانی رویای شیرین یک کارفرما و کابوس ترسناک یک کارمند است!

در این سیستم مراقبتی ساختمان فوق‌العاده هوشمند اینتل چهره‌ها را تشخیص می‌دهد. از این رو نیاز به هیچ نشان شناسایی وجود ندارد و دیوارها از هویت و موقعیت مکانی شما اطلاع دارند! در سراسر ساختمان هزاران سنسور نصب شده است تا تسهیلات مناسب با نیازهای شما را فراهم کنند و در نهایت کمک کنند تا به بهترین شیوه، زندگی خود را تجربه کنید.

چنانچه جزو دسته‌ی کارمندان تنبل باشید، این ساختمان شما را به سمت همکاران وقت‌شناس‌تان راهنمایی خواهد کرد. در زمان ناهار می‌توانید مطلع شوید که در چه زمانی کافه تریا شلوغ‌تر است - چرا که همه‌ی همکاران‌تان به آنجا هجوم برده‌اند- و به شما توصیه کند (یا مجبورتان کند) که غذای سالم‌تری را انتخاب کنید. چنانچه برای ورزش کردن انگیزه‌ی خاصی ندارید، ساختمان مودبانه به شما یادآوری می‌کند که از پله‌ها استفاده کنید!

در واقع، مشابه حالتی است که از یک ساعت هوشمند استفاده می‌کنید. تنها تفاوت ساختمان اینتل با ساعت هوشمندتان در این است که محیط اطراف شما را در سیطره‌ی خود دارد و احتمالا با چشمان خود لحظه به لحظه‌ی شما را تحت نظر قرار می‌دهد!

تصور کار در چنین محیطی چه احساسی را در شما ایجاد خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات