اپل خواب شما را هم ردیابی خواهد کرد

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل سعی دارد که که با افزودن اپلیکیشن‌های جدید در ساعت هوشمند خود وضعیت خواب کاربرانش را ردیابی کند.
تبلیغات

در طول رونمایی از ساعت هوشمند جدید اپل، سازنده‌ی آیفون آن را به عنوان یک دستگاه تناسب اندام درجه اول معرفی کرد. هر چند که کمبود چند ویژگی مربوط به تناسب اندام در ساعت هوشمند اپل به چشم می‌خورد، اما این کمپانی سعی در پر کردن این جاهای خالی دارد. بنا به گزارشی از بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی اپلیکیشن‌های جدید است تا آن‌ها را در دستگاه‌های پوشیدنی خود اجرا کند. از میان این برنامه‌ها می‌توان به ردیاب خواب کاربر و ارزیابی سلامتی او بر اساس میزان ضربان قلب اشاره کرد.

ساعت هوشمند فعلی اپل قابلیت سخت‌افزاری اجرای این دو ویژگی جدید را دارد. (البته قابلیت ردیابی حرکت و ضربان قلب توسط پوشیدنی‌های زیادی امکان پذیر است اما هیچ یک از آن‌ها توانایی تحلیل اطلاعات را ندارند). با این حال چگونگی کارکرد این اپلیکیشن‌ها به صورت واضح مشخص نیست. این احتمال وجود دارد که هدف اپل از ایجاد برنامه‌ی ردیاب خواب، نوعی ترفند باشد که کاربران، دستگاه خود را در طول شب به شارژر متصل کنند. چرا که در بین روز و هنگام استفاده از ابزار پوشیدنی، امکان شارژ دستگاه فراهم نیست.

افزودن چنین قابلیت‌هایی این عرصه را برای اپل مهیا می‌کند که پوشیدنی‌های خود را به صنعت بهداشت و سلامت سوق دهد. بلومبرگ در این خصوص عنوان می‌کند که هدف نهایی کمپانی این است که اپلیکیشن‌های موجود در حوزه‌ی سلامتی (HealthKit) را به ابزارهای تشخیص بیماری تبدیل کند. این اپلیکیشن‌ها با جمع آوری اطلاعات ساعت هوشمند و دیگر دستگاه‌ها، بخش آسیب دیده را پیدا کرده و اطلاعات را با بیمار و پزشک به اشتراک می‌گذارند. ضمن این که این برنامه‌ها می‌توانند یک تجزیه و تحلیل مقدماتی از شرایط کلی کاربر داشته باشند و چنانچه سلامتی او با مشکلی مواجه بود، به وی اطلاع دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات