پایان انحصار مخابراتی در کشور

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل سابق مخابرات ایران سرمایه‌گذاری FCPها برای ایجاد شبکه را پایان یافتن انحصار مخابراتی در ایران دانست.
تبلیغات

صابر فیضی مدیر عامل فناپ تلکام در نشست خبری نمایشگاه تلکام گفت: «با داشتن مجوز FCP خدمات ارتباطات ثابت را ارائه داده و توسط MVNO خدمات موبایل را عرضه می‌کنیم. قصد داریم این خدمات را در قالب یکپارچه عرضه کنیم و در اولین گام با مخابرات استان تهران همکاری کرده‌ایم.»

فیضی در مورد بازار اپراتورهای مجازی اعلام کرد: «اول کار اپراتورهای مجازی است و MVNOها(اپراتور مجازی) رقیب اپراتورهای اصلی نیستند و حتی باعث رشد اپراتورهای اصلی می‌شوند. اپراتورهای مجازی در رقابت با یکدیگرند نه اپراتورهای اصلی.»

مدیرعامل فناپ تلکام در مورد مذاکره با اپراتور انگلستانی لبارا بیان کرد: «با لبارا توافق نکردیم و با پارتنرهای خارجی دیگر مذاکره می‌کنیم.»

او در مورد قرارداد اپراتورهای اصلی گفت: «با سه اپراتور مذاکره کردیم و از ظرفیت هر سه استفاده می‌کنیم.»

صابر فیضی در مورد ارتباط با بانک‌ها در بخش سیم‌کارت اپراتور مجازی به خبرنگار زومیت توضیح داد: «طرح تجاری که اپراتورها از ما دریافت کردند پرداخت بانکی دیده شده است و به صورت خودکار ارتباط با بانک‌ها نیز شکل خواهد گرفت.»

مدیرعامل فناپ تلکام در مورد بازار هدف مشتریان اپراتور مجازی فناپ گفت: «اول شبکه‌ای ایجاد کنیم که FCPهای دیگر نیز بتوانند استفاده کنند و حتی سرمایه‌گذاری مشترک با آنها داشته باشیم. بعد از آن بازار را می‌سنجیم. هر چند قصد داریم با شرکت‌های دیگر تداخل نداشته باشیم اما محدودیت کاربری برای خودمان قرار ندادیم. ما قصد ایجاد شبکه و ارائه سرویس با کمک سرمایه‌گذار خارجی خواهیم داشت.»

او در مورد آتینده MVNOها گفت: «به نظر من از میان اپراتورهای مجازی در نهایت ۳ تا ۵ شرکت از میان ۲۴ شرکت در بازار خواهد ماند.»

مدیرعامل شرکت فناپ تلکام در مورد تداخلات همکاری با شهرداری برای توسعه‌ی شبکه بیان کرد: «محدودیت‌هایی که در ارتباط با شهرداری بوده نوع تعامل بوده و با توجه به نیاز شهرداری‌ها به اجرای شهر هوشمند احتمال سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها هست. اما از طرفی باید دانست که سرمایه‌گذاری بسیاری می‌خواهد و زمان این رسیده که شهرداری‌ها قبول کنند که با حیف مبلمان و چیدمان شهری بتوان تجهیزات و فناوری جدید را اضافه کرد.»

او در مورد سرمایه‌گذار خارجی اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری خارجی قطعاً در این زمینه صورت خواهد گرفت. ما نیز رقم ۱میلیارد دلار را به طرف‌های خارجی اعلام کردیم و تا ۲۲ بهمن سرمایه‌گذار خارجی را اعلام خواهیم کرد.»

فیضی در مورد انحصار مخابراتی در کشور تأکید کرد: «با سرمایه‌گذاری FCPها در بخش ایجاد شبکه، انحصار مخابراتی در کشور از بین خواهد رفت.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات