تقویم مسابقات جهانی استقامت سال 2017 اعلام شد

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مسابقات جهانی استقامت دچار تغییرات و تحول و جابجایی‌هایی شده است. هدف از این کار ارائه‌ی یک تقویم ثابت برای این مسابقات است.
تبلیغات

مسابقات جهانی استقامت درگیر وعده‌ی خود برای به دست آوردن یک تقویم ثابت برای سال ۲۰۱۷ است. به همین منظور برنامه‌ای بدون تغییر از نه مسابقه برای فصل ششم WEC که دوباره متولد شده، رو‌نمایی شد. با زومیت همراه شوید.

تمامی نه مسابقه در تعطیلات آخر هفته‌ی سال ۲۰۱۶ برگزار می‌شود به جز مسابقه‌ی Nurburgring که تاریخ آن از قبل ماه جولای اعلام شده است. رئیس WEC جرارد نوو (Gerard Neveu) در مصاحبه با Autosport در آخر هفته‌ی پیش در حالی که مشغول گردآوری تقویم ۲۰۱۷ بود؛ در مورد دور آستین (Austin)  گفت که کلمه‌ی کلیدی کار او ثبات است.

پیر فیلون (Pierre Fillon)، رئیس پروموتور WEC باشگاه خودروی L’Ouest ، گفت: «بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم به این سطح از ثبات در ۵ سال تا به امروز برای WEC برسیم و تقویم ۲۰۱۷ ما این اجازه را می‌دهد تا بتوانبم بر اساس سنت مسابقات استقامت در سراسر دنیا را ادامه دهیم.»

مسابقات فرمول یک

دور آلمان هفت روز جلوتر، به همان آخر هفته‌ای که فرمول E مونترال در آن واقع شده، کشیده شده است. این تداخل با عبارت "اجتناب ناپذیر" توسط نوو بیان شد. این برخلاف وجود توافقی محترمانه بین دو  سری مبنی بر عدم برگزاری مسابقات در یک هفته بود.

دور مکزیک در ادامه‌ی  WEC سال ۲۰۱۶، مطابق تقویم موقت، از شنبه به یکشنبه جابجا شد. تقویم توسط سازمان WEC در کمیسیون استقامت FIA ارائه شد و هفته‌ی آینده برای تائید نهایی در جلسه‌ی آخر هفته‌ی کنسول جهانی موتور اسپرت (World Motor Sport Council) حاضر خواهد شد.

دور تمرینی پیش فصل ( official pre-seaon test) شناخته شده با عنوان  prologue برای اولین بار از پل ریکارد به مونزا منتقل شده است.  رانوو گفت که به طور قطع جابجایی‌های صورت گرفته در این فصل شرکت کنندگان، هواداران و رسانه ها را راضی و خوشحال خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات