تماشا کنید: تست عملکرد تسلا مدل S P100D

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا مدل S P100D که به سیستم لودیکروس (Ludicrous) مجهز شده است، به تازگی به مشتریان تحویل داده شده و به سرعت ویدیوهایی از عملکرد این خودرو منتشر شده است.
تبلیغات

تسلا مدل S P100D با توانی معادل ۱۰۰ کیلووات ساعت به طرز باور نکردنی‌ سریع است و بنا بر ادعاهای رسمی تسلا، قادر است در عرض ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت عنوان شده است و با یک بار شارژ کامل می­‌تواند مسافتی ۵۰۰ کیلومتری را طی کند. با زومیت همراه باشید.

گروهی از دست­‌اندرکاران وب­‌سایت Dragtimes به یکی از اولین نمونه­‌های این خودرو، که به تازگی به مشتری تحویل داده شده است، دسترسی پیدا کرده و با نصب شتاب سنج‌­های دقیق بر روی این خودرو، عملکرد آن را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. در تست انجام شده روی این خودرو ادعای تسلا مبنی بر شتاب ۲.۵ ثانیه‌­ای تأیید شد و این خودرو توانست با ثبت رکورد ۲.۵۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در عرض ۶.۵۲ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو با ثبت زمان فوق‌العاده­‌ی ۱۰.۷۸ ثانیه و با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت مسافتی ۴۰۰ متری را می­‌پیماید.

دانلود با کیفیت 360p / دانلود با کیفیت 720p

در حالیکه این خودرو یک سدان خانوادگی بزرگ و سنگین است، عملکردش از برخی سوپراسپرت­‌های میلیون دلاری بهتر است. لازم به ذکر است که تسلا از رینگ‌­های 19 اینچی و لاستیک‌­های چهار فصل معمولی در این خودرو استفاده کرده است درحالیکه، خودروهای سوپر اسپرت از لاستیک­‌های مخصوص و منحصربه‌­فرد بهره می‌­برند. با نتایج به­‌دست آمده از شتاب­‌گیری این خودرو، تنها رقبای تسلا S P100D که مجاز به تردد در خیابان هستند، سوپر اسپرت بوگاتی ویرون (و به‌­زودی بوگاتی شیرون) و پورشه 918 اسپایدر می­‌باشند.

در ویدیوی زیر تیم DragTimes تسلای S P100D را در مقابل یک لامبورگینی هوراکان قرار داده‌­اند تا بهتر شاهد عملکرد فوق‌­العاده­‌ی این خودرو باشیم.

دانلود با کیفیت 360p / دانلود با کیفیت 720p

همان‌طور که مشاهده کردید، تسلا در آغاز کار شروع خیره کننده‌­ای داشت و با فاصله‌­ای نسبتاً زیاد از هوراکان پیش افتاد، اما در پایان مسیر 400 متری، لامبورگینی فاصله­‌ی ایجاد شده را جبران کرد و توانست اندکی از تسلا جلو بیافتد. نتایج به­‌دست آمده از این مسابقه نشان می­‌دهند، هوراکان با ثبت زمان 10.79 ثانیه و سرعت 207 کیلومتر در ساعت از خط پایان گذشته است و درست پشت سر آن تسلا با زمان 10.8 ثانیه و سرعت 197 کیلومتر در ساعت قرار دارد.

نظر شما در رابطه با عملکرد این خودرو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات