تسلا مدل S دارای بیشترین شعاع حرکتی در بین خودروهای برقی است

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهند که تسلا در بین خودروهای بدون آلایندگی دارای بیشترین شعاع حرکتی است.
تبلیغات

بررسی‌های اخیر نشان دادند که تویوتا قرار است برنده‌ی بازی باشد یا تسلا؟ این هفته تسلا ادعای تویوتا مبنی بر اینکه این شرکت دارای بیشترین شعاع حرکتی در بین خودروهای بدون آلایندگی است را زیر سوال برد. با این حال تویوتا به روش خودش به این مساله پاسخ خواهد داد و احتمالا نام خود را در رکوردهای گینس به عنوان بیشترین مسافت طی شده توسط خودروی الکتریکی در طی ۲۴ ساعت به ثبت خواهد رساند. بالاخره هر کسی تلاش می‌کند تا به نحوی پیروزی خود را به اثبات برساند. در ادامه همراه زومیت باشید.

آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا (EPA) به طور رسمی اعلام کرد که شعاع حرکتی خودروی تسلا مدل S P100D معادل ۵۰۶ کیلومتر است. بد نیست اشاره شود که شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو معادل ۲.۵ ثانیه است. آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا مصرف سوخت معادل این مدل را ۹۸ مایل بر هر گالن اعلام کرده است که در مقایسه با مصرف سوخت معادل ۹۵ مایل بر هر گالن در خودروی تسلا مدل S P90D عدد بهتری است. مهم‌تر از آن این است که شعاع حرکتی ۵۰۶ کیلومتری تسلا بیشتر از شعاع حرکتی ۵۰۲ کیلومتری تویوتا میرای است. تویوتا میرای یک خودروی سلول سوختی با سوخت هیدروژن است و می‌تواند این مسافت را با یک مخزن پر از هیدروژن طی کند. ایلان ماسک می‌گوید که تسلا مدل S P100D در نهایت خواهد توانست به شعاع حرکتی ۵۳۰ کیلومتر با یک بار شارژ دست پیدا کند. قیمت خودروی تسلا مدل S P100D معادل ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار است که بیش از دو برابر گرانتر از تویوتا میرای است. سفارش‌دهندگان این خودرو می‌توانند با پرداخت ۲۰ هزار دلار دیگر، وک باتری ارتقا یافته را دریافت کنند. ما همچنان مایل هستیم تا چشم انداز این رقابت بین تسلا و تویوتا را بر سر افزایش شعاع حرکتی خودروها مشاهده کنیم.

تویوتا میرای

موردی که تویوتا میرای در آن برنده است، زمان پر کردن دوباره‌ی باک است. تست‌های رانندگی این خودروی هیدروژنی توسط یک سرکت سازنده‌ی ایستگاه‌های سوخت رسانی هیدروژنی به نام True Zero انجام شده اند. این شرکت هم اکنون دارای ۱۵ جایگاه سوخت گیری هیدروژنی در ایالت کالیفرنیا است و و قصد دارد تا سال ۲۰۱۷ چهار ایستگاه دیگر را نیز افتتاح کند. در حال حاضر پر کردن مخازن هیدروژن در ایستگاه‌های True Zero به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد. این شرکت یک تویوتا میرای را در اختیار گرفته و آن را در مدت زمان ۲۴ ساعت به میزان ۲۳۱۴ مایل راندند. پیمودن چنین مسافتی می‌تواند به شکل رسمی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.    

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات