گزارش زومیت از هفدهمین نمایشگاه تلکام؛ در حاشیه

دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تلکام، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای آی‌سی‌تی کشور امسال طبق معمول سال‌های پیش در روزهای نخست پاییز کلید خورد.
تبلیغات

باز هم مثل هر سال نمایشگاهی بدون برنامه و البته با کمی تفاوت نسبت به سال‌های پیش.

در حالی که انتظار می‌رود هر سال این نمایشگاه‌ که به گفته‌ی مسوولان بزرگ‌ترین رویداد مخابراتی خاورمیانه است، پربارتر برگزار شود، اما بار کاستی‌ها و نقاط ضعفش وزنه‌ی آن را سنگین‌تر می‌کند.

نمایشگاه تلکام 2016

از برگزاری نمایشگاه در روزهای وسط هفته که بگذریم و ساعت آن که دقیقا با ساعات کاری شرکت‌ها همزمان شده، بی‌برنامگی سازمان‌ها و ارگان‌های بزرگی که هر کدام سالنی را به خود اختصاص داده و با غرفه‌‌چینی‌های شکیل خودنمایی می‌کنند، حتی یک روز قبل از نمایشگاه نمی‌دانند که چه روز و چه ساعتی قرار است نشست‌های خبری یا کنفرانس‌ داشته باشند. اگرچه این موضوع هر سال اتفاق می‌افتد و باز هم هر سال انتظار داریم که سال بعد این روند تغییر کند و شاید این شرکت‌های بزرگ از نمایشگاه‌هایی که در طول سال در سایر کشورها برگزار می‌شود و مدیران دولتی و خصوصی حداقل سالی چند بار در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، اما باز هم اتفاقی نمی‌افتد واین بی‌برنامگی چاشنی نمایشگاه‌های داخلی هر سال است. حالا بگذریم که تقریبا شرکت‌ها سرویس و خدماتی برای ارائه ندارند و دستاوردهای تکراری طول سال‌ قبل را به نمایش می‌گذارند.

مثل هر نمایشگاه دیگری، باز هم صف‌های طولانی سیم‌کارت‌های رایگان بیش از هر چیزی در تخصصی‌ترین نمایشگاه مخابرات کشور به چشم می‌خورد که البته با نام نمایشگاه هم بی‌ارتباط نیست.

ایرانسل تلکام 2016

اما نوآوری جدیدی که شرکت‌ها علاوه بر ارائه سیم‌کارت به مشتریان ارایه می‌کنند امکان ترابرد کردن سیم‌کارت‌ها است که می‌توان آن را دستاورد نمایشگاه امسال به شمار آورد.

اما برگزاری نمایشگاه در اواسط هفته نیز نتوانست از صف‌های طولانی دریافت سیم‌کارت بکاهد که شاید این موضوع باعث شده بود نمایشگاه امسال شروع پررونقی داشته باشد و مثل همیشه همین سیم‌کارت‌ها پای بازدیدکنندگان غیرتخصصی را به رویداد بزرگی می‌کشاند که سالی یکبار در کشور اتفاق می‌افتد و امسال هم به دلیل برداشته‌ شدن تحریم‌ها پذیرای شرکت‌های خارجی است که بسیاری از آنها برای نخستین بار است که در نمایشگاه تلکام ایران شرکت می‌کنند و قطعا چهره‌ی زیبایی را به نمایش نمی‌گذارد.

تلکام 2016

یکی دیگر از موضوعاتی که مثل هر سال می‌توان در نمایشگاه امسال نیز مشاهده کرد، دعوت شرکت‌ها از مجریان طنز صدا و سیما است که شاید تخصصی‌ترین رویداد مخابراتی کشور را به نوعی زیر سوال می‌برد.

برگزاری مراسم و قرعه‌کشی‌های بی ربط به موضوعیت کلی نمایشگاه نیز به نوعی روی این رویداد تخصصی تاثیر منفی می‌گذارد و این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که امسال شرکت‌های خارجی حضور پررنگ‌تری در نمایشگاه دارند و بعلاوه نحوه‌ی برگزاری از طریق رسانه‌‌های بین‌المللی بازتاب برون‌مرزی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات