باتری این خودروی الکتریکی معادل 1.6 میلیون کیلومتر عمر می‌کند

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک استارتاپ هلندی در پی ساخت خودروهایی الکتریکی با ویژگی­‌هایی منحصربه‌­فرد است.
تبلیغات

کمپانی هلندی امبر موبیلیتی (Amber Mobility) ادعا می‌­کند که در حال ساخت "اولین خودروی طراحی شده به منظور به اشتراک‌گذاری" است. این کمپانی، که در حال جذب مشتری برای محصول خود است، امیدوار است تا سال آینده نمونه­‌های ابتدایی این خودرو را وارد خیابان­‌ها کند. این استارتاپ، که مقر اصلی­‌اش در شهر آیندهوون (Eindoven) هلند است، عمر باتر­های به­‌کار رفته در این خودرو را معادل ۱.۶ میلیون کیلومتر عنوان کرده است و تاکنون توانسته است مبلغ ۶۷ میلیون دلار را از طریق شرکت کرایه‌­ی خودروی آثلون (Athlon) و بانک ABN AMRO جذب نماید.

خودروی امبر وان (Amber One) با هر بار شارژ قادر است مسافتی معادل ۴۰۰ کیلومتر (۲۵۰ مایل) را بپیماید و به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. طراحی این خودروی ۶۳۵ کیلوگرمی ماژولار است و به سیستم خودران مجهز است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن حدود ۷ ثانیه است. این شرکت جزئیات دیگری از این خودرو منتشر نکرده است اما تأکید کرده است که این خودرو با هدف به اشتراک‌گذاری ساخته می­‌شود و شاهد فروش عمومی آن نخواهیم بود.

طبق تحقیقات به عمل آمده، صندلی یک خودروی معمولی تنها ۱ ساعت در روز اشغال می­‌شود و مابقی ساعات روز را خالی است. این حقیقت، صرف هزینه‌­های گزاف برای خرید خودروهای مختلف و یا کرایه‌­ی آن­‌ها را زیر سوال می­‌برد و امبر موبیلیتی از این موقعیت برای معرفی خدمات خود استفاده کرده است. مشتریان این شرکت هلندی می­‌توانند با پرداخت هفته‌­ای ۳۳ یورو، یا ۱۶۰ دلار در ماه، از سرویس اشتراک خودروی این کمپانی بهره­‌مند شوند. امبر موبیلیتی زمانی وارد بازار سرویس‌­های اشتراک خودرو خواهد شد که تعداد خودروهایش به میزانی باشد که فاصله‌­ی مشتریان از خودروها، بصورت پیاده، کمتر از ۳۰ دقیقه باشد. تولید محدود خودروهای این کمپانی در سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد و شهر آیندهوون، ۱۳۰ کیلومتری شمال آمستردام، اولین میزبان این خودروها خواهد بود. در صورت موفقیت این طرح، امبر موبیلیتی برنامه‌­هایی برای گسترش فعالیت‌­هایش به دیگر شهرها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب­‌سایت این شرکت هلندی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات