اپلیکیشن Passport Photo ID: ثبت عکس های پرسنلی در اندروید - زوم اپ

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Passport Photo ID اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندرویدی است که به کمک آن می‌توانید تنها با استفاده از یک گوشی موبایل عکس‌های پرسنلی استانداردی را تهیه کنید.
تبلیغات

انسان عاشق آزادی است و عکاسی نیز بخشی از ثبت این آزادی‌ها به حساب می‌آید. کافی است تا سری به صفحات اجتماعی بزنید تا با انواع و اقسام عکس‌های ثبت شده رو به رو شوید. عکس‌های سلفی یا دسته جمعی کاربران که براساس ایده‌های مختلف شکل گرفته‌اند، اگر مسابقه‌ای تشکیل دهیم و از کاربران درخواست عکس‌های نوروزی کنیم قطعا با سبک‌ها و حالت‌های بسیار متفاوتی مواجه خواهیم شد. اما در بین آزادی دنیای عکس‌ها، مبحثی با عنوان عکس پرسنلی وجود دارد که در آن خبری از آزادی یا ابتکار‌های مختلف نیست. عکس پرسنلی یک استاندارد جهانی به حساب می‌آید که دارای یک حالت کلی و ثابت است و مهم نیست که در کدام کشور قصد تهیه‌ی آن را داشته باشید چرا که در هرجایی که باشید، نتیجه یکسان خواهد بود. این استاندارد جهانی که در مدارک رسمی مانند پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی و گواهی نامه استفاده می‌شود باید از قواعد و خصوصیت‌های خاصی برخوردار باشد تا بتوانید از آن در اسناد رسمی خود استفاده کنید. برای مثال در این عکس‌ها باید به طور مستقیم و تمام رخ به دوربین نگاه کنید و صورت شما نیز فاقد هرگونه احساس همچون لبخند یا اخم بوده و تصویر زمینه نیز باید به رنگ سفید باشد. این «باید»هایی که به آن‌ها اشاره کردیم به هیچ وجه دلخواه یا سلیقه‌ای نیست و حتی اگر یک مورد از آن‌ها نیز به طور صحیح رعایت نشود، عکس شما قابل استفاده در مدارک رسمی نخواهد بود.

اگر در حال حاضر نیاز به ثبت چنین عکسی دارید باید بگوییم که لزومی نیست تا حتما به عکاسی مراجعه کنید بلکه به لطف اپلیکیشن کاربردی Passport Photo ID می‌توانید اقدام به ثبت چنین عکس‌هایی کنید. البته بدیهی است که برای نتیجه‌ی مطلوب دوربین گوشی باید از حداقل استانداردها برخوردار باشد تا بتوانید از تصاویر تهیه شده در ثبت نام‌های آنلاین، یا برای چاپ استفاده کنید. با اجرای این اپلیکیشن اطلاعاتی جزئی را درباره‌ی عکس‌های پرسنلی مشاهده خواهید کرد. شما ابتدا باید مقابل یک دیوار یا پرده‌ی سفید بایستید و با تنظیم کادر نمونه که روی صفحه به نمایش در می‌آید، از صورت خود عکاسی کنید. بعد از انجام این کار ابزاری برای تنظیم دقیق زاویه‌ی عکس در اختیارتان قرار خواهد گرفت که می‌توانید در صورت صاف نبودن سر، تصویر را به مقدار بسیار کمی بچرخانید تا حالت افقی به طور کامل تنظیم شود. در مرحله‌ی بعدی نیز می‌توانید روشنایی و کنتراست تصویر را کم و زیاد کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. بعد از انجام این تغییرات کافی است تا به مرحله‌ی ذخیره‌ی تصویر بروید که در آن می‌توانید تصویر نهایی را به صورت پک شش تایی دریافت کنید و با انتقال آن به کامپیوتر، اقدام به پرینت یا آپلود عکس نهایی کنید.

موضوع جالبی نیز که در رابطه با عکس‌های پرسنلی وجود دارد متغیر بودن استاندارد سایز عکس‌ها در کشورهای مختلف است که می‌توانید قبل از شروع کار، نام کشور خود را از لیست کشورهای موجود انتخاب کنید که خوشبختانه ایران نیز در این لیست حضور دارد. این اپلیکیشن به صورت رایگان منتشر شده است که می‌توانید از لینک‌ زیر برای دانلود آن استفاده کنید.

نکات مثبت

  • دارا بودن استانداردهای معتبر کشورهای دنیا
  • راهنمای تصویری برای نمایش معیارها
  • امکان پرینت مستقیم از داخل برنامه

نکات منفی

  • عدم وجود ابزار کافی برای ویرایش عکس

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات