مرسدس می باخ S 600 پولمان گارد معرفی شد

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مرسدس خودروی فوق لوکس و ضد گلوله‌ی جدید خود را با نام می‌باخ S 600 پولمان گارد را معرفی کرد.
تبلیغات

حفاظت و امنیت هیچ گاه تا این اندازه با راحتی و لوکس بودن عجین نشده است. مرسدس می‌باخ S 600 پولمان گارد جدیدترین و منحصر به فردترین خودروی لموزینی است که به زره محافظتی سنگین نیز تجهیز شده است. برای آشنایی با جزئیات کامل این خودرو همراه زومیت باشید.

مرسدس می باخ

هم اکنون خودروی خاص و منحصر به فردی در دسترس سیستمداران و سایر افراد مهم قرار دارد. S 600 پولمان گارد به عنوان پرچمدار مسلم محصولات مرسدس می‌باخ تنها در یک فاصله‌ی محوری و با صندلی‌های عقبی که از نوع رو در رو بوده و توسط پارتیشن شیشه ای از بخش راننده جدا هستند تولید خواهد شد. شیشه ای که بخش راننده را از بخش سرنشینان جدا می‌کند قابلیت پایین آمدن به صورت برقی را دارد. همچنین تنظیم میزان ضفافیت و تیرگی این شیشه نیز تنها با استفاده از یک کلید امکان پذیر است. چنین قابلیتی در کنار پرده‌های شیشه‌های عقبی سطح بالایی از امنیت را برای سرنشینان به همراه دارد. یک صفحه نمایش ۱۸.۵ اینچی با فرمت ۱۶:۹ در مقابل پارتیشن قرار دارد که می توان به صورت برقی آن را باز کرد.

مرسدس می باخ

دو سرنشین اصلی این خودرو در صندلی‌های سفارشی VIP خود که رو به جلوی اتومبیل هستند قرار می‌گیرند. این سرنشینان از بیشترین میزان فضای پا در این کلاس بهره‌مند هستند و ورود و خروج آن‌ها از کابین نیز به راحتی و آسانی میسر است. همانند سایر مدل‌های پولمان امکان نشستن چهار سرنشین به صورت رو در رو در بخش پشتی پارتیشن برقی وجود دارد.

مرسدس می‌باخ S 600 پولمان دارای طول تقریبی معادل ۶.۵ متر است که ۱۰۵۳ میلی متر بیشتر از مرسدس می‌باخ S کلاس است. فاصله‌ی محوری این مدل نیز معادل ۴۴۱۸ میلی متر و ارتفاع آن ۱۵۹۸ میلی متر است. برای دستیابی به فضای بالای سر بهتر، مدل پولمان ۱۰ سانتی متر ارتفاع بیشتری نسبت به مدل اس کلاس دارد.

با توجه به تجربه‌ی چندین ساله‌ی مرسدس بنز در ساخت خودروهای ویژه‌ی حفاظتی، برای حفاظت و امنیت مدل پولمان از قوائد امنیتی یکپارچه استفاده شده است. سطح حفتظتی مرسدس می‌باخ S 600 پولمان گارد در کلاس VR9 طبقه بندی شده است و توانسته گواهی محافظت در برابر انفجار ERV 2010 کسب کند.

مرسدس می باخ

تجهیزات ایمنی این سدان شش و نیم متری بیشتر بر روی حفاظت و امنیت سرنشینان عقبی تاکید دارند. در این خودروی لموزین نه تنها شیشه‌ها از نوع زرهی هستند بلکه یک زره محافظتی در بخش پشتی صندلی‌ها نیز قرار گرفته است و از پشت سر، از سرنشینان محافظت می‌کند. مرسدس می‌باخ پولمان گارد وزنی به میزان ۵.۱ تن دارد و وزن ناخالص آن تا ۵.۶ تن می رسد. همانند مدل S کلاس کارد، تجهیزات ایمنی و حفاظتی این مدل نیز از بیرون قابل تشخیص نیستند و شیشه‌های سرنشینان نیز کاملا به رنگ تیره در آمده است. 

درهای این مدل مجهز به سیستم برقی کمکی برای باز و بسته شدن هستند که بالاترین سطح راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. یک الکتروموتور وظیفه دارد که در هنگام باز و بسته کردن درها وارد عمل شده و نیروی دست را افزایش دهد. در نتیجه‌ی وجود چنین سیستمی، باز و بسته کردن درهای بزرگ و البته سنگین وزن (به دلیل وجود زره در آن‌ها) این خودرو به آسانی امکان پذیر است. مکانیزم شیشه‌ها نیز به صورت هیدرولیکی (روغنی) است. در این مورد خاص، مرسدس بنز پلی را ایجاد کرده است به مدل پولمان سری ۱۰۰ که در سال ۱۹۶۵ ساخته می‌شد و آن نیز از مکانیزم شیشه‌های هیدرولیکی استفاده می‌کرد.

مرسدس می باخ

پیشرانه‌ی این خودرو یک مدل ۱۲ سیلندر وی شکل تویین توربو به حجم دقیق ۵۹۸۰ سی سی است که می تواند ۵۳۰ اسب بخار قدرت را تولید کند. گشتاور ۸۳۰ نیوتون متری این پیشرانه از دور موتور ۱۹۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است. حداکثر سرعت پولمان گارد به صورت الکترونیکی به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قیمت نسخه‌ی غیر ضد گلوله‌ی این مدل چیزی در حدود نیم میلیون یورو است و قیمت مدل گارد نیز پایین‌تر از ۱.۴ میلیون یورو خواهد بود. مشتریان مدل پولمان عادی خودروهای خود را در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ دریافت خواهند کرد و نخستین مدل پولمان گارد نیز در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ تحویل مشتری خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات